Historisk aftale skaber Gjensidige Kvindeliga
Sommeren 2019 har for alvor fået kvindefodbolden på verdenskortet. VM i Frankrig satte både tilskuer- og seerrekorder i massevis, og kvindefodboldens potentiale er i den grad begyndt at blomstre.
Potentialet skal også udnyttes på den hjemlige scene. Derfor har DBU og Kvindedivisionsforeningen i samarbejde med UEFA arbejdet hårdt på en ny brandstrategi for Kvindeligaen med et mål om at styrke ligaen, udvikle klubberne samt skabe bedre rammer for fans og tilskuere.
På et pressemøde tirsdag klokken 13 bliver et stort skridt taget mod en stærkere kvindeliga, når forsikringsselskabet Gjensidige præsenteres som ny navne- og hovedsponsor for ligaen i en historisk stor aftale. De næste tre år kommer de bedste hjemlige kvindespillere derfor til at tackle, drible og score mål i Gjensidige Kvindeligaen.
Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark, er begejstret over samarbejdet og ser gode muligheder for at skabe en rigtig stærk kvindeliga.
”Vi er meget stolte over at blive officiel hoved- og navnesponsor for den danske kvindeliga, og vi ser nogle rigtig gode muligheder i samarbejdet. Vi glæder os over at kunne bidrage til udviklingen i dansk kvindefodbold og tror på, at sponsoratet gør det muligt for Gjensidige at blive eksponeret bredt i hele landet, hvor vi har kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere,” siger Mats C. Gottschalk.
Også i DBU er der stor glæde over den treårige aftale, der er den største af sin slags nogensinde i den bedste kvindelige fodboldrække:
”Det er fantastisk, at vi har indgået en langvarig aftale med Gjensidige Forsikring. Deres investering i Kvindeligaen er en kæmpe gevinst for dansk kvindefodbold og giver fantastiske forudsætninger for at fortsætte den rivende udvikling, der startede ved EM i 2017 og virkelig tog fart ved sommerens VM-slutrunde,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm, der er chef for Gjensidige Kvindeliga.
På pressemødet, der afholdes hos Gjensidige Forsikring på A. C. Meyers Vænge 9, 2450 København, foldes fremtidsplanen for Gjensidige Kvindeliga ud. Her er der blandt andet følgende på programmet:
- Pedro Malabia, chef for kvindernes La Liga i Spanien, fortæller om erfaringerne med spansk kvindefodbold, der er i rivende udvikling både på og udenfor banen
- Ny streaming-aftale for Gjensidige Kvindeliga
- SuperMatch-konceptet
- Mød flere spillerprofiler
UEFA har i løbet af det seneste år spillet en stor rolle i udviklingen af brandstrategien for Gjensidige Kvindeliga. Det er sket med hjælp fra og sparring med UEFA Grow, UEFA’s udviklingsafdeling, der hjælper og støtter med at udvikle og professionalisere nationale fodboldprojekter.
Det europæiske fodboldforbund har bidraget til udviklingen af disse områder i Gjensidige Kvindeliga:
- Markedsanalyse
- Ny brand-identitet (herunder navnet ’Kvindeliga’ for at give ligaen og klubberne en bedre identitet og et bedre visuelt look.
- Marketingplan med fokus på at styrke indsatsen på sociale medier
- Fan-undersøgelser og workshops, som skal give klubberne et bedre fundament for at øge tilskuerinteressen
- Ny kommerciel strategi og plan, der over de næste fem år skal øge den kommercielle interesse markant i form af spændende og relevante partnerskaber til gavn for ligaen og klubberne.
Samtidig er der per dags dato blevet lanceret et splinternyt website for den bedste kvindelige fodboldrække ved navn kvindeliga.dk. Her kan du få de seneste nyheder, reportager, dybdegående historier, kampreaktioner og højdepunkter samt lære de enkelte klubber og deres spillere bedre at kende. Du kan bevæge dig rundt i det nye univers lige her på www.kvindeliga.dk.
Den første sæson i Gjensidige Kvindeliga har kick-off den 4. august klokken 13, hvor alle otte hold skal i aktion. Brøndby tager imod nyoprykkede FC Nordsjælland i den første Super-Match nogensinde.
Nøgleord
Kontakter
Gjensidige
Søren Moth Frederiksen
Kommunikationskonsulent
Mobil 41 77 50 18
smf@gjensidige.dk
DBU
Alexander Paaske
Kommunikationsmedarbejder
Mobil 42 73 44 00
alpa@dbu.dk
Billeder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.900 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 26 mia. NOK i 2018, mens forvaltningskapitalen udgjorde 157 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Mange unge oplever utryghed på rejse28.3.2024 09:32:00 CET | Pressemeddelelse
Når danske unge vender hjem fra en rejse, er rygsækken ikke kun pakket med store oplevelser og nye venskaber. Desværre oplever nogen, at utryghed påvirker deres rejse. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gouda Rejseforsikring og Gjensidige.
Sådan gør du dit sommerhus klar til foråret23.3.2024 10:05:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke kun os danskere, der er ved at komme frem fra vinterhi. Det samme gælder for landets mange sommerhuse, der mange steder slår dørene op til en ny sæson i den kommende tid. Derfor er det en god idé at gå huset efter i krogene, så det er klar til de solrige måneder.
Hver dag modtager flyselskaber klager fra danskere: 'Vigtigt man kender sin rettigheder'20.3.2024 07:36:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en voldsom stigning i klager over flyselskaber i forbindelse med Corona, ligger antallet stabilt på omkring 2000 klager årligt. Og her er særligt forsinkede fly, der får danskerne til at klage. Det viser nye tal fra Trafikstyrelsen, som Gjensidige og Gouda Rejseforsikring har fået udleveret.
Undersøgelse: Så mange danskere sløser med deres adgangskoder online14.3.2024 07:39:00 CET | Pressemeddelelse
I takt med at en stadig større og vigtigere del af vores liv ligger online, bliver vi samtidig mere sårbare for at få stjålet både personlige oplysninger og værdier på internettet. Alligevel sløser mange danskere med deres adgangskoder til forskellige tjenester, viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og Sparekassen Kronjylland.
Hver tredje husejer har klimasikret boligen12.3.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Vildere og vådere vejr er blevet en realitet for landets boligejere. 2023 slog alle nedbørsrekorder, og mange har taget budskabet til sig. Inden for de seneste to år har hver tredje husejer gjort noget aktivt for at klimasikre boligen, viser en ny undersøgelse, som YouGov har lavet for Gjensidige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum