”Hilton in the Community Foundation” støtter kræftramte børn

Frem til årsskiftet kan hotelgæster på Hilton Copenhagen Airport Hotel hjælpe organisationen ”Familier med kræftramte børn”ved at donere 1 Euro på værelsesregningen. Det er ”Hilton in the Community Foundation” der står bag initiativet sammen med ledelsen og medarbejderne på Hilton Copenhagen Airport Hotel.

Fra oktober og året ud vil hotelgæster på Hilton Copenhagen Airport Hotel ved Københavns lufthavn blive opfordret til at støtte ”Familier med kræftramte børn” ved at lægge 1 Euro oveni værelsesregningen. Ledelsen og medarbejderne på Hilton Copenhagen Airport Hotel står bag valget af ”Familier med kræftramte børn”.

Hiltons egen fond ” Hilton in the Community Foundation” står bag den globale kampagne der hedder ”Small change, Big difference”. Samtlige Hilton hoteller over hele verden samler penge ind til lokale charityorganisationer.

Det er ambitionen at kunne indsamle kr. 120.000 inden udgangen af året for ”Hilton in the Community Foundation” i Danmark.

En stor tak til Hilton for en hjælp, der virkelig kan mærkes.
Formanden for ”Familier med kræftramte børn” Kurt Hansen udtaler ; ”Det er en stor glæde og ære at vores organisation bliver udvalgt til at være modtager af donationen fra kampagnen. Beløbet som tilvejebringes qua kampagnen skal bruges til at skabe endnu flere gode rekreative oplevelser for vores mange medlemmer over hele landet. Der skal lyde en stor og varm tak til Hilton Copenhagen Airport Hotel, Hilton in the Community Foundation samt alle de hotelgæster der igennem de næste måneder vælger at donere 1 Euro til vores vigtige arbejde.

Kurt Hansen
formand, Familier med kræftramte børn
Kontor: 86 94 69 30

Claus Moll,  Director of Human Resources
Hilton Copenhagen Airport
Kontor:32 501 501

Fakta om kampagnen ”Small change, Big difference”

• I perioden oktober til og med december 2010 kan hotelgæster på Hilton Copenhagen Airport Hotel donere 1 Euro som bliver lagt oveni værelsesregningen.
  • Bag initiativet står ledelsen og medarbejderne på Hilton Copenhagen Airport Hotel samt Hiltons egen fond ”Hilton in the Community Foundation”.´
  • Der er tale om en global kampagne som eksekveres på samtlige Hilton hoteller over hele verden under navnet ”Small change, Big difference”.
  • Organisationen ”Familier med kræftramte børn” er udset til at modtage donationen.

• Ca. tre ud af fire børn helbredes i dag for kræft – dog med variationer fra sygdom til sygdom. Ved nogle kræftformer er helbredelsesprocenten over 75 procent, mens den for andre er lavere.
  • Et behandlingsforløb for børn strækker sig typisk over to til tre år. Børn reagerer generelt bedre på behandling end voksne, lige meget hvilken kræftsygdom der er tale om. Børnene behandles med operation, kemo- eller stråleterapi – ofte i kombination med hinanden. Derudover suppleres kræftbehandlingen af fx blodtransfusioner og antibiotika.
  • Der er forskellige bi- og senfølgevirkninger ved behandling, som kan være mere eller mindre alvorlige. Det drejer sig bl.a. om svækket korttidshukommelse og indlæringsevne, nedsat syn, hørelse og funktionsevne på vitale indre organer, lever, lunger, nyre og hjerte mv

• Familier med kræftramte børn er en selvstændig, landsdækkende organisation, der formidler personlig kontakt og støtte til familier med kræftramte børn og udbreder kendskabet til de vilkår, som børn og unge med kræft og deres familier lever under.
  • Familier med kræftramte børn blev etableret i 1983 og har i dag næsten 2.000 familiemedlemmer, der alle repræsenterer en familie, som har eller har haft et kræftramt barn. Hertil kommer et større antal støttemedlemmer. Størstedelen af arbejdet i organisationen med gennemførelse af aktiviteter og arrangementer sker på frivillig og ulønnet basis.