Nordkysten

Hillerød Vand og Nordkysten indleder strategisk samarbejde

Samarbejde om ledningsrenovering er ikke nyt for Hillerød Vand A/S og Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S. Nu har de to firmaer besluttet at tage samarbejdet til næste niveau ved at etablere et strategisk partnerskab til gavn for borgerne i Hillerød Kommune.
Hillerød Vand og Nordkysten indgår strategisk partnerskab omkring reparation og vedligeholdelse af forsyningsnettet. Foto kan frit benyttes ved omtale af aftalen.

Nordkysten har gennem fem år renoveret ældre og udtjente vandledninger for Hillerød Vand. Det er sket på baggrund af en rammeaftale, og nu har de gode erfaringer resulteret i, at samarbejdet opgraderes til et strategisk partnerskab.

Partnerskabets opgave er at vedligeholde og udbygge vandledningsnettet og dermed mindske antallet af ledningsbrud. Det øger borgernes forsyningssikkerhed og reducerer samtidig mængden af vand, der går tabt i systemet.

Partnerskabet betyder også, at Hillerød Vand og Nordkysten vil arbejde endnu tættere sammen om planlægningen af de enkelte opgaver. Dette skal kunne mærkes hos borgerne i Hillerød, som forhåbentligt vil opleve mindre gener, når grave- og ledningsarbejde tilrettelægges smart og under størst muligt hensyn til lokale forhold.

Første partnerskab hos Hillerød Forsyning

Det er Hillerød Forsynings første strategiske partnerskab. Peter Underlin, som er forsyningschef for vandområdet i selskabet, forklarer, at det er en samarbejdsform, der bygger på åben dialog og tillid, og hvor entreprenøren inddrages som rådgiver i en tidlig fase. Renoveringsprojekterne bliver bygget op omkring en fælles interesse i at finde frem til de bedste løsninger på hver eneste opgave.

”Vi har længe haft et ønske om at arbejde med partnerskaber. Vi er derfor rigtig glade for at få vores første aftale i hus med Nordkysten, der har erfaring med denne form for samarbejde. Partnerskabet er en gevinst for borgerne i Hillerød Kommune. De kan nemlig være sikre på, at hvert eneste projekt bliver udført ved hjælp af de kvalitetsmæssige og økonomisk bedste løsninger,” siger Peter Underlin.

Han forventer, at Hillerød Vand indgår flere, lignende aftaler i fremtiden, simpelthen fordi det giver forsyningsselskabet mulighed for at lave bedre og mere effektive renoveringsprojekter. På den måde er borgerne i Hillerød Kommune garanteret rent vand i hanerne til den bedst mulige pris – og med mindst mulig gene.

En erfaren partner i Nordkysten

Med partnerskabet vil Nordkysten varetage flere vigtige opgaver for Hillerød Vand, end man gjorde ved rammeaftalen, som fx budgetstyring og detaljeprojektering af renoveringsprojekterne. Det forklarer Frank Schou Kruse, der er administrerende direktør hos Nordkysten.

”Vandforsyning er et af Nordkystens specialer. Vores vandforsyningsafdeling har været meget glade for samarbejdet med Hillerød Vand på rammeaftalen de seneste fem år. Vi ser frem til at udvikle samarbejdet med Hillerød Vand i de kommende år.”

Nordkysten har erfaring med et lignende strategisk partnerskab med TDC Net om udrulning af fibernet. Ifølge Frank Schou Kruse er aftalen om partnerskabet med Hillerød Vand en kæmpe rygklap til Nordkystens medarbejdere, for det er dem, der har samarbejdet med forsyningsselskabet indtil nu og etableret den gode relation, som partnerskabet bygger på.

Pressekontakt

HR- og kommunikationschef Heidi Hamann, Entreprenørfirmaet Nordkysten, på 2726 3286 eller heh@nordkysten.dk

Kommunikationskonsulent Søren Hedegaard Nielsen, Hillerød Forsyning, på 48 23 10 00 eller shn@hfors.dk

Seniorkommunikationsrådgiver Emil Ulrichsen, Grønbech PR & kommunikation, på 2213 0555 eller emu@groenbech.com

Billeder

Download
Med et strategisk partnerskab vil Hillerød Vand og Nordkysten samarbejde endnu bedre omkring reparation og vedligeholdelse af forsyningsnettet. Foto kan frit benyttes ved omtale af aftalen.
Download
Hillerød Vand og Nordkysten forventer, at det strategiske partnerskab vil betyde ledningsarbejde med mindre gene for borgerne i Hillerød. Foto kan frit benyttes ved omtale af aftalen.
Download
Hillerød Vand og Nordkysten indgår strategisk partnerskab omkring reparation og vedligeholdelse af forsyningsnettet og kommer dermed også til at samarbejde om budgettering og planlægning. Foto kan frit benyttes ved omtale af aftalen.

Information om Nordkysten

Nordkysten
Pårupvej 183-185
3250 Gilleleje

48 30 00 65https://nordkysten.dk/

Fakta om Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S
Nordkysten har eksisteret i mere end 60 år og er i dag en foretrukken samarbejdspartner for en lang række offentlige og private bygherrer.

Nordkysten udfører anlægs- og forsyningsprojekter i hele det østlige Danmark, København, Sjælland og på øerne og har solid erfaring med bl.a. kloakker, klimasikring, no-dig-rørrenovering, anlæg- og infrastrukturarbejde, elforsyning og signalanlæg, fjernvarme samt vandledninger.

Nordkysten har hovedsæde i Gilleleje og lokale kontorer i Glostrup og Ballerup.

Virksomheden havde sidste år en omsætning på 446 mio. kr. og beskæftiger ca. 335 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Nordkysten

Flere pressemeddelelser fra Nordkysten