Hilda Heick sælger geder i Søborg

Fredag den 29. november klokken 14.00 står Hilda Heick bag disken i Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutik på Søborg Hovedgade.

Her vil den kendte sanger og entertainer hjælpe butikkens frivillige med at betjene kunder og sætte varer på hylderne. Men Hilda Heick har også en anden vigtig opgave på dagen. Hun skal også sælge geder til gavn for verdens fattigste.

Hilda Heick er ambassadør for Folkekirkens Nødhjælp, og i 2017 rejste hun sammen med sin mand, Keld Heick, til Nepal for at besøge fattige familier, der har modtaget geder gennem den populære kampagne ”Giv en ged”.

”Det var en stor oplevelse at rejse til Nepal og se, hvordan hjælpen gør en forskel. Keld og jeg har givet utallige geder væk i gave. En buket blomster er jo hurtigt væk igen, og vores venner og familie mangler ikke materielle ting. Her kan vi faktisk give en gave, som hjælper en fattig kvinde og hendes familie til at få en bedre fremtid,” siger Hilda Heick.

Hilda Heicks besøg vækker stor glæde hos personalet i butikken på Søborghovedgade. De ser frem til at få en hjælpende hånd på dagen, men de håber også, at Hilda Heick kan trække ekstra mange kunder til.

”Vi glæder os rigtig meget, og det bliver utrolig spændende at høre om Hilda Heicks rejse til Nepal. Forhåbentlig kan hun inspirere en masse kunder til at købe geder, for ”Giv en ged” er en gave, som virkelig nytter og gør en stor forskel for en fattig familie i Nepal eller Malawi,” siger Karen-Margrethe Lindegaard, der i 17 år har været frivillig i genbrugsbutikken i Søborg og er leder af butikken.

Hvad er ”Giv en ged”:

Giv en ged blev lanceret af Folkekirkens Nødhjælp i 2006. Siden er gavekataloget vokset, og i dag sælges både høns, køkkenhaver, træer, overlevelsespakker, solcellelampe og meget andet. Læs mere på  givenged.dk.

Velgørenhedsgaver kan være livsændrende for fattige familier. Når du køber Giv en ged-gaver, får du et gavekort som bevis på, at du har hjulpet en familie i et af verdens mest udsatte områder. Vi sørger for, at familien ikke kun får en ged men også får undervisning i gedehold, og hvordan geden kan give størst gavn. Geden giver nemlig ikke kun mælk, kød og skin. Den giver også kid, som kan sælges på markedet og gedeekskrementer, der kan bruges på marken som nyttig gødning.

For yderligere information kontakt venligst: Christina Pedersen, Folkekirkens Nødhjælp, email:chpe@dca.dk, tlf: 28744669

H.K.H. Prinsesse Marie modtager 3,41 mio. kroner til nye madspildsbutikker på vegne af Folkekirkens Nødhjælp25.11.2019 11:11:24 CETPresseinvitation

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie gæster mandag den 2. december 2019 Københavns Sydhavn. Her vil Prinsessen hilse på de mange frivillige, der snart kan slå dørene op til Folkekirkens Nødhjælps fjerde Wefood-butik. Under besøget vil Prinsessen på vegne af Folkekirkens Nødhjælp modtage 3,41 mio. kr. af Salling Fondene til åbningen af flere Wefood-butikker.