Mr

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

Del

Tøjkæden Mr øjner nye muligheder i mærkevarer til professionelle og lancerer nu konceptet Mr Business. Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Tøjkæden Mr øjner nye muligheder i mærkevarer til professionelle og lancerer nu konceptet Mr Business. Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder. Foto: PR.
Tøjkæden Mr øjner nye muligheder i mærkevarer til professionelle og lancerer nu konceptet Mr Business. Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder. Foto: PR.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb. Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne

Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence

De lokale Mr-butikker forhandler tøj af kendte mærker som for eksempel Matinique, HUGO BOSS, Sand og Tommy Hilfiger, og med deres mangeårige erfaring kan de hjælpe med rådgivning, og de kan skræddersy løsninger til kunder i det nye segment, uanset om det er erhvervstøj, profilbeklædning eller tøj til messer, der er relevant. Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.

Nøgleord

Kontakter

Olav Arnkjær
Relations Specialist, Epicent PR
(+45) 78 70 09 21
oar@epicent.dk

Billeder

Tøjkæden Mr øjner nye muligheder i mærkevarer til professionelle og lancerer nu konceptet Mr Business. Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder. Foto: PR.
Tøjkæden Mr øjner nye muligheder i mærkevarer til professionelle og lancerer nu konceptet Mr Business. Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder. Foto: PR.
Download
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat. Foto: PR.
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat. Foto: PR.
Download
Mr-butikkerne skiller sig især ud ved at kunne tilbyde sælgere, kontor- og forretningsfolk et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har. Foto: PR.
Mr-butikkerne skiller sig især ud ved at kunne tilbyde sælgere, kontor- og forretningsfolk et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har. Foto: PR.
Download

Links

Information om Mr

Mr
Mr
Albuen 6-8
6000 Kolding

75 53 09 00http://www.mr.dk

Mr-kæden består af 71 selvstændigt ejede butikker, der lægger vægt på høj kvalitet inden for herremode. Butikkerne tilbyder et bredt sortiment af mærkevarer og vægter kvalificeret rådgivning om kvalitet, design, trends og klædelighed. 

Følg pressemeddelelser fra Mr

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.