Irma

Her er vinderen af Irmagi-Prisen 2022

Del
FV: Driftschef David Lemche, butikschef Mogens Christensen og distrikschef Thomas Hammer. (Foto: Henrik Denman)
FV: Driftschef David Lemche, butikschef Mogens Christensen og distrikschef Thomas Hammer. (Foto: Henrik Denman)

I efteråret 2022 igangsatte Irma en konkurrence, Irmagi Prisen,  blandt kædens butikker for at nedbringe energiforbruget grundet de stigende energipriser.

Nu er vinderne af konkurrencen fundet, og besparelsen er til at få øje på. Irma Dragør lagde godt fra start, har gennem alle konkurrencens 10 uger ligget godt til, og indtager nu fortjent førstepladsen.

Præmien er, ligesom besparelsen, til at få øje på. Irma Dragør vinder nemlig deres besparelse i kWh, i kroner. Præmien er øjemærket til personalearrangementer. Irma Dragør endte med at spare ikke mindre end næsten 38.000 kWh og modtager derfor en tilsvarende pengepræmie på 38.000 kr. øremærket til at forkæle personalet med arrangementer for dem.  

På andenpladsen kommer Irma på Valby Langgade og på tredjepladsen Irma på Strandboulevarden.

Solid effekt på efterårets energiforbrug

Konkurrencen blev igangsat i uge 42 og har i alt kørt i 10 uger og kan i den grad aflæses på Irmas energiregning med et fald i energiforbrug på hele 12 % sammenlignet med perioden sidste år.

Irmas Koncept- og driftsdirektør, Martin Jöhncke er glad for at konkurrencen blev en succes: ”Butikkerne har i den grad taget opfordringen til sig og fundet gode og kreative løsninger, så vi er utrolig tilfredse med indsatsen og glæder os over at kunne sende præmierne af sted til de tre vindende butikker. Derudover glæder det os, at vi samtidig med at have sparet næsten en million kWh, kun har fået positive kundereaktioner på vores tiltag – der er virkelig en bred forståelse af behovet for at tænke nyt for klimaet og økonomiens skyld”.

Hvordan kan man på 10 uger spare 12 procent på sit energiforbrug? Her er der både tale om lidt større ændringer, som slukning af 50% af den generelle butiksbelysning, men også mindre tiltag, som kunderne i mindre omfang kan fornemme, som systematisk anvendelse af tænd/sluk ure på udvalgte kølere, færre kølere med varer uden kølekrav og en opmærksomhed på at slukke maskiner, opladere mv. som kun kortvarig bruges.

Selvom konkurrencen nu er afsluttet, fortsætter Irma med fokus på optimering på dette område. Martin Jöhncke uddyber: ”Vi skal ikke smide gode vaner ud med badevandet, så vi holder kursen og tager alle de gode spareinitiativer med ind i det nye år.”

Yderligere information:  Koncept- og driftsdirektør, Martin Jöhncke, 23 83 14 44 eller martin.brinch.joehncke@coop.dk

Billeder

FV: Driftschef David Lemche, butikschef Mogens Christensen og distrikschef Thomas Hammer. (Foto: Henrik Denman)
FV: Driftschef David Lemche, butikschef Mogens Christensen og distrikschef Thomas Hammer. (Foto: Henrik Denman)
Download

Information om Irma

Irma
Irma
Roskildevej 65
2620 Albertslund

+ 45 43 86 43 86http://www.irma.dk

Irma er Danmarks ældste dagligvarekæde og når vores kunder kommer ind i butikken, har vi forberedt os godt. Faktisk siden 1886, hvor den første butik så dagens lys. Irmas mission er at sikre at vores kunder kan få dagligvarer af høj kvalitet med god smag i inspirerende butikker med excellent kundeservice.

Følg pressemeddelelser fra Irma

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Irma

Irma-chefer overtager stor-butik i to dage17.1.2023 09:34:05 CET | Pressemeddelelse

Har kunderne noget de savner i Irma? Så vil det være en god idé at besøge Irma Rødovre Centrum den 18. og 19. januar. For her vil de kunne møde cheferne fra kædens hovedkontor, anført af direktør Jan Larsen. Butikkens normale medarbejdere har nemlig vundet en fridag, hvor cheferne fra hovedkontoret passer butikken for dem. Det betyder, at man kan møde dem, der bestemmer, hvilke varer, der skal være i Irma, hvordan kæden kommunikerer og hvordan den skal udvikle sig. ”Vi håber kunderne vil være lidt mere tålmodige de to dage. For vi kan nok ikke levere en hel så professionel betjening, som de er vant til fra butikkens faste og rutinerede medarbejdere. Til gengæld er vi meget lydhøre over for kundernes ønsker og ideer om, hvordan vi kan gøre Irma endnu bedre,” siger Jan Larsen. Han og kollegerne har lagt sig i selen, så kunderne kan se frem til en række smagsprøver af Irma-delikatesser fra gode, faste Irma leverandører og også konkurrencer, hvor kunderne kan vinde gavekort til butikken. I

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye