Her er varerne der hitter i online supermarkedet

Del

Ny analyse viser kæmpe forskelle på, hvad kunderne køber i online-supermarkedet og i de fysiske butikker

Danskere, der køber deres dagligvarer på nettet, har helt andre vaner end kunderne i de fysiske supermarkeder.

Det viser en ny opgørelse fra Coop.dk MAD, der er Coops netbutik.

Her køber kunder eksempelvis 86 gange så meget fersk fisk, som de gør i et almindeligt supermarked.

”Forklaringen er, at vi kan noget på udvalg som de fysiske butikker, ikke kan. Eksempelvis kan vi - i kraft af vores samarbejde med Fiskehallen Tvilling - tilbyde omkring 60 forskellige friske fisk og udskæringer, direkte fra hav til bord, uden selv at være lagerførende,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

https://mad.coop.dk/specialbutikker/frisk-paa-bestilling/frisk-fisk

Undersøgelsen er baseret på boner og indkøb i henholdsvis et supermarked og Coop.dk MAD, og resultatet viser, hvor hyppigt de konkrete varer optræder på bonerne de to steder.

Her er Top 5 over de varer, der sælges relativt mest af på Coop.dk MAD:

Frisk fisk + 8600 procent

Ris og pasta + 812 procent

Babyartikler + 809 procent

Køkkenruller og toiletpapir + 752 procent

Vaskemidler + 714 procent

Også på økologi skiller kunderne på Coop.dk MAD sig ud. I de fysiske supermarkeder udgør økologien knap 10 procent af det samlede fødevaresalg. På Coop.dk MAD er 33,1 procent af det, kunderne køber, økologisk.

”De varer, hvor vi sælger markant mere, er enten fordi, vi kan tilbyde et større udvalg, som med fiskene, eller bekvemmelighed ved at levere tunge varer, som f.eks. vaskepulver, til døren. Det er typisk indkøb, der gør hverdagen nemmere for børnefamilier,” siger Morten Viktor.

Men der er også en række varer, som der bliver solgt relativt meget mindre af på nettet. F.eks. blomster, som der kun er på 11 procent af bonerne i Coop.dk MAD i forhold til et fysisk supermarked. Og cigaretter og andre former for tobak er på 20 procent af online bonerne sammenlignet med de fysiske butikker.

”Det er typisk impulskøb. Og det viser, at indkøb på nettet er mere målrettet og mindre impulsivt,” siger Morten Viktor.Coop.dk MAD leverer dagligvarer til døren over hele Danmark, bortset fra øer, der ikke er bro til. Prisen er 29 kr. for levering (39 kr. på enkelte tidspunkter). Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

Der er over 8000 forskellige varer at vælge mellem, blandt andet fra flere end 25 forskellige specialbutikker, med specielt udvalg af f.eks. laktosefrie, glutenfri, vegetariske og – selvfølgelig – økologiske varer.

Besøg online-butikken her: Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o

Peter, Esben og Irma går all in på øko31.10.2017 14:38pressemeddelelse

Kan økologi ses i urinen? Og falder koncentrationen af pesticider i kroppen, når der kun står økologi på menuen? Irmas ambassadører Peter & Esben – de tidligere Monte Carlo-drenge – har gjort forsøget og kastet sig ud i et full scale eksperiment, hvor de to uger i oktober gik all in på økologi og udelukkende spiste økologiske fødevarer. Morgen, middag og aften. Inklusiv alle mellemmåltider og drikke. Eksperimentet er en del af Irmas fejring af økologien i oktober og startede med en urintest af både Peter og Esben. Efter en 14 dages periode med farvel til alle konventionelle fødevarer og en diæt udelukkende bestående af økologi, blev testen fulgt op af endnu en urintest, der viste, om der var sket en ændring i niveauet pesticider i urinen. Kort sagt, om økologi kan gøre en forskel. Pesticid-niveauet falder I forsøget blev der blandt andet testet for stoffet glyfosat, der eksempelvis bruges i kornproduktionen i udlandet, og som ofte forbliver som rest i mange konventionelle brød- og korn

Irma hønen på turné30.10.2017 10:05pressemeddelelse

Irma-familien er udvidet med en lille ny. En neonhøne i miniformat, der det næste halve år vil rejse Danmark rundt i jagten på de gode fødevarehistorier. For to måneder siden forlod Irma-hønen sin vante pind ved Søerne i København og fløj sydpå til genhusning på det biodynamiske landbrug Knuthenlund. Og hønen er faldet godt til. Så godt, at det frie liv på landet for nylig har resulteret i en familieforøgelse og en lille ny kylling, der - akkurat som sin mor og Irma - er passioneret og nysgerrig på gode og bæredygtige fødevarer og deres oprindelse. Derfor vil den lille høne den næste tid træde i sin mors hønsespor og tage på dannelsesrejse i det ganske land. Måske sågar til udlandet. Hver uge vil den lille høne flyve land og rige rundt på besøg hos en række af Irmas leverandører, kokke, bloggere, samarbejdspartnere, politikere, madelskere, meningsdannere, foodies og food fightere m.fl. til snak om kvalitet, råvarer, madglæde og en bedre verden. Listen over personer, steder og virksomh

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum