Her er norske kvinners topp 10-liste

YouGov BrandIndex lanserer nå norske kvinners topp 10-liste. Vipps er merkevaren som Kari Nordmann har best inntrykk av og HBO Nordic er merkevaren med størst fremgang.

YouGov BrandIndex lanserer nå kvinnenes rangeringsliste over topp ti merkevarer som norske kvinner har det beste inntrykket av.

Kvinnenes rangeringsliste

Vipps tar førsteplassen hos kvinnene på best inntrykk med en score på 59,4. Vipps er også Norges mest anbefalte merkevare 2019, og sitter for øyeblikket med størst markedsandel for mobilbetaling i Norge. Se vårt whitepaper om mobilbetaling i Norden her. Kiwi ligger på igjen andreplass med en score på 57,1 poeng, etterfulgt av Finn.no (56,1).

Fjorårets vinner IKEA må nøye seg med fjerdeplass.

Rema 1000 som i 2018 og 2019 hadde størst fremgang i BUZZ er nå kommet med inn på topp 10 med en score på 46,5 poeng.

«Klatrerne»

HBO Nordic kan glede seg over å ha en klart større andel kvinner som har et positivt inntrykk av sitt merkevare. HBO Nordic har forbedret sin score med 4,7 poeng og ender på en samlet score på 29,6 poeng. De har hatt mange seriesuksesser de siste årene og 18% av nordmenn har benyttet HBO Nordic i løpet av de siste 30 dagene. Dette gjør HBO Nordic til Norges nest største streamingtjenesten innen film og TV etter Netflix, som 48% av den norske befolkningen bruker ifølge YouGov BrandIndex.

Se flere YouGov BrandIndex rangeringer her

Om BrandIndex

BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av mer enn 300 merkevarer. Hver dag intervjues det 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om ulike merkevarer.

Man kommer frem til inntrykk-scoren ved å spørre respondentene, hvilke merkevarer de har et generelt positivt inntrykk av og hvilke de har et generelt negativt inntrykk av. Nettoscore regnes ut fra positivt inntrykk minus negativt inntrykk i perioden 1. februar 2019 til 31. januar 2020.

Tabellen for forbedring rangerer merkevarene som har hatt størst økning i generelle inntrykk fra 1. februar 2019 til 31. januar 2020 sammenlignet med samme periode 2018-2019.

YouGov tilbyr en rekke verktøy og analyser som gir innsikt på alle trinn av forbrukernes atferd: BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av 300 varemerker og gir deg et sanntidsbilde av ditt eget varemerke, dine konkurrenter og sektoren som helhet.

BrandIndex gjennomføres både på nasjonalt og internasjonalt plan. Du kan overvåke merkevaren din i ett enkelt land, sammenligne på tvers av land, eller overvåke det samlede bildet.