YouGov Norway AS

Her er merkevarene vi vil anbefale

YouGov BrandIndex lanserer nå listen over Norges mest anbefalte merkevarer i 2022. Toyota er nok igjen Norges mest anbefalte merkevare og Klarna er årets høydehopper.

YouGov BrandIndex teamet har sett nærmere på hvilke virksomheter og merkevarer som er gode på å skape ambassadører, altså tilfredse kunder som vil anbefale disse videre til venner og bekjente. Toyota er nok igjen Norges mest anbefalte merkevare.

Hvis du vil se dette innholdet fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Bilindustrien er generelt flinke til å skape merkevareambassadører og vi finner hele seks bilmerker på topp 10-listen. 81,5 % av Toyotas kunder vil anbefale Toyota til venner og bekjente og inntar derfor igjen førsteplassen på YouGovs Recommend-rangering 2022. Volvo tar andreplassen med en score på 80,7 %, foran Mercedes-Benz med en score på 77,1 %. De tre bilmerker har fått selskap av Skoda, Audi, BMW på fjerde-, femte- og sjetteplass.

Fire merker fra andre sektorer har fått plass på topp 10-listen. Zalando ligger på sjuendeplass, mens Ving, etter noen harde år under Corona-pandemien, kommer inn på en åttendeplass med en score på 71,4%.

Obs Bygg tar niendeplass og Komplett tiendeplass.

Klatrerne

Klarna har forbedret sin Recommend-score med 5,9 %, og er dermed årets høydehopper.

Vitusapotek er den andre høydehopperen. Vitusapotek har forbedret sin Recommend-score med 5,8 % mens Apotek 1 har forbedret sin score med 5,1 %,,

Kontakt oss

Vil du vite hvordan det går med din merkevare? Eller vil du høre mer om YouGov BrandIndex? Kontakt oss gjerne.

Om rankingen

YouGov BrandIndex er tilgjengelig i 55 markeder over hele verden og gjennomfører mer enn 11 millioner intervjuer hvert år i Nord-Amerika, Sør-Amerika, Europa, Afrika, Asia, Midtøsten og Australasia.

BrandIndex måler daglig nordmenns oppfatning av mer enn 350 merkevarer. I Norge intervjuer YouGov BrandIndex et representativt utvalg på 100 personer hver dag og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

Dataen for denne rapporten er basert på et samlet gjennomsnitt for alle intervjuer med kunder av de enkelte selskaper/merkevarer i perioden 1. juni 2021 til 31. mai 2022. Vi har kun tatt med selskaper/merkevarer som har oppnådd minimum 100 intervjuer innenfor denne perioden.

Recommend-scoren finnes ved å spørre befolkningen, hvilke av de følgende selskaper/merkevarer ville du ANBEFALE til en venn eller kollega

Tabellen for Recommend-forbedring rangerer merkevarene som har hatt størst økning i Recommend-scoren fra 1. juni 2021 til 31. mai 2022 sammenlignet med samme periode 2020-2021.

Om YouGov Norway AS

YouGov Norway AS
Møllergata 13
0179 Oslo, Norge

Om YouGov

YouGov er et internasjonalt markedsundersøkelses- og dataanalysenettverk. Oppdraget vårt er å levere en kontinuerlig strøm av nøyaktige data om forbrukeres holdning over hele verden, slik at organisasjoner og virksomheter kan bli enda bedre til å betjene de samfunnene som opprettholder dem.

De 20 millionene registrerte medlemmene våre utgjør et sterkt engasjert patentpanel, som daglig leverer tusenvis av datapunkter om forbrukernes meninger, holdninger og atferd. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrømmen med vår ekspertise innen markedsundersøkelser for å få innsikt som kan danne grunnlag for intelligente beslutninger og informerte samtaler.

Med avdelinger i Storbritannia, Nord-Amerika, kontinentaleuropa, Norden, Midtøsten, India og Stillehavsasia har YouGov et av verdens største forskningsnettverk.

YouGov

Du finner mer informasjon ved å besøke yougov.com.

Følg pressemeldinger fra YouGov Norway AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra YouGov Norway AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra YouGov Norway AS