Her er industriens danmarksmestre 2019

Tre dage med intense Skills-konkurrencer kulminerede lørdag med kåringen af de nye danmarksmestre i 43 forskellige fag. Her er navnene på vinderne af industriens konkurrencefag.

Siden undervisningsminister Merete Riisager torsdag den 4. april skød danmarksmesterskaberne i håndværk i gang til et brag af en åbningsceremoni, er Skills-deltagerne blevet testet til deres yderste.

Lørdag kulminerede mange timers hårdt arbejde og lange forberedelser med kåring af og prisoverrækkelse for de nyslåede danmarksmestre.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen overrakte trofæer og håndtryk og delte også rosende ord ud til de alle deltagerne.

- Hver gang man kommer til DM i Skills, ser man, hvor dedikerede I er, hvor engagerede I er, hvor dygtige I er, hvor store ambitioner i har med jeres fag, og det gør en kæmpe forskel. Det gør en forskel for jer selv, for jeres arbejdsplads, for Danmark, for nye unge mennesker, som bliver inspirerede af jeres erhvervsvalg, sagde statsminister Lars Løkke Rasmussen i talen til vinderne ved præmieoverrækkelsen.

Industrien har kåret danmarksmestre i konkurrencefagene automatiktekniker, industritekniker, karrosseritekniker, klejnsmed og personvognsmekaniker

Industriens danmarksmestre er:

Automatiktekniker: