Egencia

Her er de danske forretningsrejsendes forårsdestinationer

Egencia spår sæsonens top 10 forretningsdestinationer

København, 5. april 2018: Egencia®, et førende globalt erhvervsrejseselskab, har taget et kig i krystalkuglen og fundet de mest populære destinationer for forretningsrejsende i 2018. Er det Stockholm, Frankfurt eller Shanghai, som står øverst på danskernes liste?

Ændringer i top 10-listen for danske forretningsrejsende sker som regel langsomt og uden pludselige højdespringere. Radikale udsving er usandsynlige. Egencia analyserer data fra de seneste år og kombinerer dem med globale tendenser samt ændringer i forretningsverdenen. Ved hjælp af den metode kan Egencia se, at der ikke sker de store ændringer blandt topdestinationerne i 2018. For danskerne er Stockholm og Oslo stadig favoritdestinationerne, og de byer vil med al sandsynlighed beholde deres position i mange år frem. Længere nede på listen ser vi derimod en ny destination kravle opad.

- Når vi ser på topdestinationerne for 2017 og sammenligner med, hvilke rejser der er blevet foretaget i 2018, ser vi ikke de store ændringer. Dog er Hamborg kommet ind på top 10-listen, og byen har skubbet Wien ud af det fine selskab. Generelt ser det ud til, at de tyske byer bliver mere interessante for danske virksomheder. Det er spændende, om udviklingen fortsætter, og om Brexit får indflydelse på Londons placering i top 5, siger Sys Hansen, Managing Director, Egencia Danmark.

Variationer i toplisten sker oftest pga. ændringer i det politiske og finansielle landskab. Derfor er det interessant, at vigtige tyske epicentre som Hamborg, München, Frankfurt og Berlin er i top 10. Især når Bloomberg rapporterer, at Frankfurt har vist sig som en af vinderne i kampen om London-baserede arbejdspladser, der nu skal flyttes på grund af Brexit. For eksempel vælger mange banker Frankfurt pga. placeringen i forhold til EU-hovedkvarteret.

Ser vi på Skandinavien som helhed, er Shanghai ved at udvikle sig til en ny og vigtig destination. Grunden til den øgede popularitet skyldes ændringer i demografien, højere indtægter og et mere åbent forretningsmiljø i Østen. Det har især gjort det kinesiske marked mere attraktivt for vestlige virksomheder på tværs af brancher, oplyser analyseinstituttet B2B International.

I foråret vil danske forretningsrejsende besøge:

1. Stockholm
  2. Oslo
  3. London
  4. Amsterdam
  5. Bruxelles
  6. Helsinki
  7. Paris
  8. Berlin
  9. München
  10. Hamburg
  11. Frankfurt

Hvert år udvælger Egencia sine top 100 forretningshoteller. I år inkluderer listen også miniguides med fx restaurant-tips til London og Paris, som er to af byerne på danskernes top 10-liste over forretningsdestinationer. Læs mere om hotellerne og miniguiden her.

Sys Hansen, Egencia Denmark
E-mail: shansen@egencia.com
Tlf. +45 65 43 35 28

Information om Egencia

Egencia
Meldahlsgade 5, 3.

Om Egencia

Egencia sørger for, at alle erhvervsrejser tæller for både de rejsende og de rejseansvarlige. Erhvervsrejsebureauets industriførende rejseplatform forenkler processen med at planlægge, reservere og administrere erhvervsrejser. Firmaerne kan være et skridt foran ved at træffe beslutninger i overensstemmelse med de rejsendes præferencer og rejsepolitikken med præcise, datadrevne oplysninger fra Egencia. Et dedikeret team af rejsekonsulenter sidder klar til at hjælpe undervejs, når som helst og hvor som helst. Egencia hjælper små, mellemstore og multinationale firmaer i mere end 65 lande. Kom i kontakt med Egencia ved at besøge egencia.dk, eller find os på @Egenciaog LinkedIn. Du kan også holde dig opdateret på vores blog.

© 2018 Egencia LLC.  Alle rettigheder forbeholdes.  Egencia og Egencia-logoet er enten registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Expedia, Inc. i USA og/eller andre lande.  Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere.