Plenti

Her er Danmarks billigste mobilabonnement med fri data

Danmarks nye teleselskab Plenti lancerer et nyt abonnement, der bliver Danmarks billigste mobilabonnement med fri tale, fri sms/mms og fri data på mobilen.

Plentis stiftere Morten Strunge og Peter Mægbæk

Plenti har siden lanceringen 14. marts vækstet i gazelle-tempo. Med ambitionen om at skære gennem et uigennemskueligt telemarked med et simpelt abonnement, der skulle være nemt at forstå, til en skarp pris, har Plenti allerede tiltrukket flere tusinde abonnenter. Og nu lancerer Plenti et rent mobilabonnement, der giver fri tale, fri sms/mms og fri data på mobilen til 119 kr. om måneden.

“En stor del af visionen omkring Plenti var at lave en ny type mobilabonnement, som var helt ligetil at forstå. Slut med loft på taletid og komplicerede tillægspakker på mobilens dataforbrug. Derfor har det også hele tiden været en del af strategien at lancere et rent mobilprodukt med fri tale, sms og data, som kan konkurrere med de billigste på markedet. Vi er de eneste, der tilbyder fri data på mobilen, men vores nye abonnement kan slå prisen selv på abonnementer, der har loft på dataforbruget,” siger Peter Mægbæk, Adm. direktør, Plenti ApS.

Da Plenti lancerede i foråret var det med et abonnement, der ud over telefoni gav fri data på mobilen som det første og eneste i Danmark. Samtidig gav abonnementet fri adgang til en række digitale underholdningstjenester til en fast månedlig pris. Og det nye mobilprodukt er blandt andet tiltænkt dem, der allerede har ubegrænset adgang til ugeblade og magasiner, online nyheder, lyd- og e-bøger, med ét Plenti-abonnement i husstanden.

”Vores nye abonnementstype er dels markedets billigste med fri data, tale og sms, men er også tænkt som et abonnement nr. 2 i de hjem, der allerede har adgang til alt vores gode indhold på iPad og computer, fordi én i husstanden har den fulde pakke. På den måde kan man få alt det bedste fra Plenti - uden at skulle betale flere gange for indholdspakken,” siger Peter Mægbæk, adm. direktør, Plenti ApS.

Fakta om Plenti

Plenti blev stiftet af Morten Strunge og Peter Mægbæk i 2015. De to stiftere har tidligere stiftet henholdsvis teleselskabet Onfone og bredbåndsudbyderen Fullrate. Missionen med Plenti er at skabe simple mobil- og underholdningsprodukter, som alle kan forstå, til en attraktiv pris. Plenti lancerede i marts det første mobilprodukt med fri adgang til underholdningstjenester som Allers og Egmonts magasiner, online nyheder fra Berlingske og Ekstra Bladet, lyd- og e-bøger fra Mofibo samt fri entré til Tivoli og Tivoli Friheden. Selskabet har på nuværende tidspunkt 30 medarbejdere og er i gang med at ekspandere yderligere.

Plentis nye abonnement med fri tale, sms/mms og data på mobilen koster 119 kr. Fri data dækker ubegrænset dataforbrug på mobilen og i tillæg hertil får man 50 GB om måneden til datadeling.

Prissammenligning

CBB CallMe Oister Telmore Fullrate Yousee Telenor Telia Plenti