Mybanker.dk A/S

Her er Danmarks bedste bank 2018

Del

Hvilken bank har de mest tilfredse kunder i 2018? Hvad vægter bankkunder højest, når de kigger efter ny bank, og hvor længe er vi kunder i vores bank? Disse spørgsmål – og en del andre - finder man svar på i Mybankers ’Bedste Bank 2018’-undersøgelse.

Kampen om kunderne er stor blandt bankerne, og erfaringen viser, at det kan betale sig at tjekke sine bankforhold jævnligt for at se, om man har den rette bank. Mybanker arbejder for at øge konkurrencen mellem bankerne og skabe luft i økonomien for de danskere, der vælger at lave et udbud på deres økonomi og lån via Mybankers Skift bank tjeneste.

’Bedste Bank 2018’-undersøgelsen giver et overblik over, hvad kunderne i 21 banker mener om deres bank. 

Arbejdernes Landsbank gør det godt

Analysen afslører, at flere af bankerne har udviklet sig positivt i kundernes øjne i forhold til 2017. Men Arbejdernes Landsbank har gjort det særligt godt. Banken placerer sig i toppen af de fleste målinger, og efterlader dermed et overordnet indtryk af en bank, der gør det godt for dens kunder.

Bankerne med mest tilfredse kunder:

  • Arbejdernes Landsbank
  • Nordjyske Bank
  • Sparekassen Kronjylland

Se hele listen her: https://www.mybanker.dk/artikler/her-er-danmarks-bedste-bank-2018-hvordan-klarer-din-bank-sig 

Andre konklusioner:

Vigtigste kriterier ved bankvalg 2018

  1. God og overskuelig netbank
  2. Konkurrencedygtige produkter
  3. Kompetent rådgivning og adgang til specialister

 

Meget loyale bankkunder

  • 60% har været kunde i mere end 10 år.
  • 23% har skiftet bank inden for de sidste 5 år, men kun 4% inden for det sidste år.

Øget tendens til at have flere pengeinstitutter

  • Hele 48% har 2 eller flere pengeinstitutter,
  • 19% har 3 eller flere og
  • 7% har 4 eller flere pengeinstitutter.

43% overvejer at skifte bank

  • På trods af den høje grad af loyalitet overvejer flere at skifte bank. Heraf overvejer 13% af alle respondenter i særlig høj grad at skifte bank.

Årsager til overvejet bankskifte

  • Utilfredshed med renter og gebyrer er mest væsentlige årsag til overvejelse af bankskifte.
  • Herefter kommer kvaliteten af rådgivningen, hvilket også stemmer overens med nogle af de vigtigste kriterier for danskernes valg af bank.
  • Uoverensstemmelse med bankens værdier er en primær årsag til overvejelse om bankskifte for 19% af dem der overvejer at skifte bank.

 

Årsager til ikke at have skiftet bank

  • 70% tror ikke det er muligt at få bedre vilkår (8 ud af 10 der får tilbud via Mybankers Skift bank løsning ender med at spare penge, red.).
  • Mange tror også, at det kræver meget tid og energi. (Faktisk klarer banken det meste, og hvis man regner timeløn ud, er det ofte en rigtig god forretning, red.)
  • Den tredje største hindring er ny netbank, Dankort og kode mm.

Se, hvordan besvarelserne fordeler sig på på Mybankers hjemmeside: https://www.mybanker.dk/artikler/her-er-danmarks-bedste-bank-2018-hvordan-klarer-din-bank-sig 

Kontakter

Links

Information om Mybanker.dk A/S

Mybanker.dk A/S
Mybanker.dk A/S
Folke Bernadottes Allé 5, 2. sal
2100 København Ø

70 20 72 32https://www.mybanker.dk/

Om Mybanker

Mybanker hjælper dig som forbruger med at lade bankerne slås om at få dig som kunde. Det har vi gjort siden år 2000. Hvis du indtaster egne oplysninger på bankindlån, bankudlån eller realkredit, finder Mybanker ud af, om der er andre pengeinstitutter henholdsvis realkreditinstitutter, der kan give dig bedre forhold end dem, du har i dag. Samtidig hjælper Mybanker med at formulere de spørgsmål, du kan/skal stille for at forhandle bedre priser.

Følg pressemeddelelser fra Mybanker.dk A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Mybanker.dk A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum