Her bliver det tre gange så hurtigt at aflevere pant

​Dansk Retursystem tester nyt afleveringssystem fra lørdag den 3. marts. Med det nye system kan du lynhurtigt komme af med store mængder tomme dåser og flasker og få panten udbetalt med det samme.

Den 3. marts 2018 kl. 8 åbner en ny afleveringsmulighed i Rødovre Centrum, hvor du kan aflevere op til 300 dåser og flasker på én gang og få dine pantpenge med det samme. Dansk Retursystem tester det nye koncept Drop & Go for at finde ud af, om forbrugerne er interesseret i at masseaflevere.

Dansk Retursystem udvikler og tester løbende nye afleveringsmuligheder til forbrugerne. I dag kommer 9 ud af 10 emballager retur, og den høje returprocent på 90% ønsker Dansk Retursystem at fastholde og på sigt, måske endda forhøje.

”Det er vigtigt for os fortsat at udvikle og teste forskellige alternativer, så der er en bred palet af gode afleveringsmuligheder til alle typer forbrugere. Med Drop & Go tilgodeser vi forbrugere, som skal af med mange emballager. Omvendt fjerner det også den lille irritation, der kan være, når man står bag en med mange emballager i køen til flaskeautomaten,” siger adm. direktør i Dansk Retursystem Lars Krejberg Petersen.

I Rødovre Centrum er adm. direktør Jesper Andreasen begejstret for samarbejdet med Dansk Retursystem, da Drop & Go passer godt ind i Rødovre Centrums agenda om at skåne miljøet.

”Jeg ser frem til at få Drop & Go opstillet i Rødovre Centrum. Vi havde selv tænkt på at få lavet en form for afleveringsstation herude, men Dansk Retursystem kom os i forkøbet. Det passer godt ind i vores CSR-arbejde, hvor vi tilgodeser naturen og ønsker at mindske forurening. Det harmonerer også godt med vores filosofi, hvor vi samtidig indgår i andre grønne samarbejder,” siger Jesper Andreasen.

Prøv selv - 3 x så hurtig
I Drop & Go hælder du de tomme dåser og flasker ned i en sluse, hvorefter de bliver talt automatisk og panten kan blive udbetalt.

Maskinen tæller op til 120 emballager i minuttet! Det er tre gange så hurtigt som flaskeautomater i butikkerne.

Du kan også komme forbi og prøve Drop & Go den 24. marts, hvor medarbejdere står klar mellem 11-15 tilat fortælle meget mere over en god kop kaffe. Drop & Go har åbent fra kl. 8 helt til kl. 22den pågældende dag.

Drop & Go står på p-pladsen ved Rødovre Centrum lige for foden af vandtårnet på Tårnvej. Her tester Dansk Retursystem konceptet frem til 3. juni, hvorefter Drop & Go skal testes på nogle af sommerens festivaler.

Adresse:

Rødovre Centrum,
​Parkering Syd
​2610 Rødovre

Åbningstider: 8-21 alle dage undtagen helligdage.

Drop & Go testes i Rødovre Centrum frem til 3. juni 2018

Har du spørgsmål/mangler informationer, kan du kontakte

kommunikationsdirektør Hanne Luke på 20 14 05 18

Miljøbevidste venner pantede på Østerbro og vandt i Det nationale Pantspil: Jeg er en totalt god fyr til at sortere skrald19.9.2018 14:43pressemeddelelse

Det var to musikglade og meget tilfredse venner, der mandag afleverede tomme flasker og dåser i Meny på Bryggervangen på Østerbro og blev udråbt som tredje vinder i klimakampagnen Det nationale Pantspil. Med vindertitlen fulgte fire billetter til næste års Roskilde Festival med overnatning i campingområdet Clean Out Loud. Det er Dansk Retursystem, som står bag kampagnen, der har til formål at få danskerne til at huske at aflevere alle tomme pantflasker og -dåser til gavn for klimaet.