Her åbner de første 15 nye BR-butikker
Oplevelser og legeglæde er skrevet ind i strategien for den hæderkronede legetøjskædes fremtid, og nu er kæden klar med navne på de første 15 byer, hvor der med sikkerhed åbner en BR-butik i dette forår.
– BR kan noget særligt, og vi er kun blevet bekræftede i, hvor stor betydning BR har for danske børn og børnefamilier. Med de nye butikker vil vi skabe gode oplevelser og gøre BR til indkøbsturens højdepunkt for de yngste i familierne og deres forældre. Vi åbner også i løbet af foråret en stærk webshop, som man kan besøge, udenfor butikkernes åbningstid, fortæller kædens nyudnævnte chef Charlotte From.
Oplevelsesuniverser med gode placeringer
Opgaverne inden åbningerne er mange. Og én af dem er at få ansat butikspersonale, som kan vække både gensynsglæde og overraske med fornyelse, der hvor Fætter BR er savnet:
– Vi arbejder benhårdt på at blive klar med de nye BR-butikker. Ikke mindst skal vi have ansat mindst 300 nye kolleger, som skal kunne begejstre børn og deres forældre – samtidig med at de leverer service i særklasse. Nu, hvor der er placeringer på de første åbninger, glæder vi os til at modtage endnu flere ansøgninger og kigge på de mange uopfordrede, vi allerede har modtaget både fra tidligere BR-ansatte og andre gode kandidater med et hjerte, der banker for legetøj og oplevelser, uddyber Charlotte From.
De cirka 300 stillinger vil blive opslået og besat løbende.
Her åbner 15 af de i alt cirka 25 BR-butikker:
- Aalborg, Algade
- Aarhus, Bruuns Galleri
- Roskilde, Ro’s Torv
- Hillerød, Slotsarkaderne
- Vejle, Bryggen
- Odense, Rosengårdcentret
- Slagelse, Japanvej
- Nykøbing F, Guldborgsund Centeret
- Herning, Engdahlsvej
- Sønderborg, Stenager
- Storkøbenhavn
- Fisketorvet
- Vimmelskaftet
- Frederiksberg Centret
- Fields
- Rødovre
De resterende byer vil blive meldt ud, når de er på plads.
Baggrund
I december annoncerede TOP-TOY lukning af samtlige Toys’R’Us- og BR-butikker i Danmark, efter at virksomheden gik konkurs. Efterfølgende indgik Salling Group, der blandt andet står bag kæderne, føtex, Bilka, Netto, Wupti.com og Salling Stormagasiner, en aftale med kurator i konkursboet om køb af TOP-TOY’s samlede danske varelager samt rettigheder til at anvende BR-navnet på det danske marked.
Salling Group har efterfølgende uafhængigt af konkursboet ført individuel forhandling med udlejere landet over om ledige butikslokaler. Det er disse forhandlinger, som nu har mundet ud i 25 nye butiksåbninger.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum