Det Danske Klasselotteri

Henrik Sass Larsen indstilles som ny bestyrelsesformand i Det Danske Klasselotteri A/S

Administrerende direktør for DVCA vil blive udpeget som ny bestyrelsesformand for Det Danske Klasselotteri A/S ved en ekstraordinær generalforsamling sidst i oktober måned. Henrik Sass Larsen vil overtage posten efter økonomidirektør og tidligere minister Peter Christensen, der har været Klasselotteriets formand siden 2018. Udpegningen sker i forlængelse af, at Peter Christensen i juni 2020 indtrådte som bestyrelsesformand i Danske Spil A/S.

Foruden stillingen som administrerende direktør for DVCA (Brancheforeningen for virksomhedsinvestorer i Danmark) er Henrik Sass Larsen medlem af bestyrelsen for Nordsøenheden. Henrik Sass Larsen har tidligere været medlem af bestyrelsen i Nationalbanken (2015-2019), erhvervs- og vækstminister (2013-2015) samt mangeårigt medlem af Folketinget for Socialdemokratiet (2000-2019).

Fakta om Det Danske Klasselotteri A/S

• Det Danske Klasselotteri A/S er ejet 100 % af den danske stat.
• Klasselotteriet er Danmarks ældste lotteri - stiftet i 1753
• I 1992 blev Klasselotteriet omdannet til et statsligt aktieselskab
• Klasselotteriets overskud går til udlodningsmidlerne, der fordeles til en lang række gode formål, herunder idræt, kultur og andre almennyttige formål.

Kontakt: Direktør Elisabeth Rask Jørgensen, 20448789, erj@klasselotteriet.dk

Kontakt: Direktør Elisabeth Rask Jørgensen, 20448789, erj@klasselotteriet.dk