Henrik Kristiansen er ny erhvervskundechef i Andelskassen i Herning

Henrik Kristiansen har solid erfaring med erhvervsrådgivning i det midtjyske og glæder sig til at bidrage til åbningen af Andelskassens nye filial i Innovatorium i Birk ved Herning.

Henrik Kristiansens store indsigt i erhvervskundesegmentet kommer til gavn, når han skal være med til at bygge en ny filial op fra bunden. Og det er en opgave, han har set frem til med stor interesse.

”Jeg oplever Andelskassen som en nytænkende og fremadsynet bank, og jeg glæder mig derfor over at være en del af dette pionerprojekt, hvor vi skal opbygge en filial på en helt anden baggrund end den traditionelle. Jeg ser det som en ny og moderne måde at være bank på, hvor vi møder kunderne, hvor og hvornår det passer dem og ikke nødvendigvis i vores filial, ” siger Henrik Kristiansen.

Henrik Kristiansen har blandt andet arbejdet i BG Bank i Herning/Ikast, Handelsbanken i både Videbæk, Vildbjerg og Holstebro, Nykredit i Herning og kommer senest fra et erhvervspartnerjob i Jyske Bank i Holstebro.

Gode relationer frem for standardløsninger

Den erhvervsmæssige tilgang og samarbejdet med erhvervskunder har altid tiltrukket Henrik Kristiansen. Han er drevet af de gode relationer med kunderne frem for at få folk og virksomheder til at passe i kasser og bokse.

”For mig er den gode relation vigtig, og jeg kan godt lide at tage udgangspunkt i den enkelte kunde og finde en løsning tilpasset den enkelte, frem for at man har en standardvare, man hiver ned fra hylden og tilbyder kunden. Samtidig er det ekstremt vigtigt, at man er ærlig i sin kommunikation og tør udfordre kunderne,” siger Henrik.

Andelskassens nye filial ligger i Innovatorium på Birk Centervej 40, der huser mere end 75 virksomheder, og Henrik Kristiansen håber derfor også på et innovativt og godt naboskab, der kan inspirere alle parter.

Fritiden nydes med familie, løb og golfspil

Når Henrik holder fri, nyder han fritiden sammen med sin hustru gennem 26 år og deres tre voksne døtre. Han løber gerne en tur og har fået en ny fritidsinteresse, som også giver god motion og frisk luft.

”Jeg holder meget af familielivet og pleje af relationer, hvor meget foregår i vores nye hus i Vildbjerg, og vi er også ofte i sommerhuset tæt på Søndervig. Min hustru og jeg er netop begyndt at spille golf, og jeg forventer, vi kommer til at bruge en del timer på golfbanen, ” fortæller Henrik Kristiansen med et smil.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 25 39 86 20 eller E: mbm@andelskassen.dk

Om Danske Andelskassers Bank

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen - er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 filialer rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder, og flere filialer er ved at blive etableret. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.

Andelskassen er en solid bank, der sidste år kunne aflevere et årsregnskab med de bedste økonomiske resultater i bankens mere end 100-årige historie.