Henning Kjærgaard er ny direktør for Kunder og Drift i Netselskabet N1

Med mange års erfaring fra TDC skal Henning Kjærgaard nu stå i spidsen for kundeoplevelsen og driften af elnettet i N1.

Et kendt ansigt fra telebranchen skal fremover sikre en endnu bedre kundeoplevelse og et effektivt drevet elnet hos det Norlys-ejede netselskab, N1. Henning Kjærgaard kommer fra en stilling som Vice President for infrastruktur og support i TDC NET Delivery & Field Service, og han har gennem 20 år i TDC Group og TDC NET haft flere operationelle og ledende stillinger.

Netselskabet N1 står over for en massiv opgave i form af den grønne omstilling og elektrificering af Danmark, som i høj grad skal understøttes af elnettet. Det stiller store krav til N1 de kommende år og åbner samtidig for en lang række nye muligheder. Derfor har N1 lavet en helt ny gren i organisationen, der ikke kun har fokus på at drive elnettet, men også skal sikre en god oplevelse for netselskabets 800.000 kunder.

- Med elektrificeringen og den grønne omstilling går vi en meget spændende tid i møde, og derfor har vi i N1 brug for at fastholde vores høje forsyningssikkerhed samtidig med, at vi udbygger elnettet. Vi vil gerne være branchens mest innovative og datadrevne selskab, og vi ønsker ligeledes, at vores kunder kan mærke, at vi er et nærværende netselskab. I den videre udvikling af N1 bliver Hennings erfaring og profil et stort aktiv, siger Carsten Bryder, der er adm. direktør i N1.

Stor ledelseserfaring med kunde- og driftsenheder
Henning Kjærgaard har det seneste år været Vice President forinfrastruktur og support i TDC NET Delivery & Field Service. Før det var han i TDC blandt andet Senior Director for Strategy & Innovation Fiber roll out og Senior Director for Technical Support Center. Han kommer således til N1 med massiv ledelseserfaring og stærke tekniske kompetencer.

- Energibranchen gennemgår en spændende udvikling i disse år og spiller en helt central rolle i den grønne omstilling og elektrificeringen af samfundet. Jeg ser frem til at blive en del af N1, hvor jeg – sammen med dygtige kolleger – får ansvaret for at drive, vedligeholde og udbygge elnettet, samt sikre, at vi giver vores erhvervs- og privat kunder en god oplevelse, siger Henning Kjærgaard, der er ny direktør for Kunder & Drift i N1.

Blå bog: Henning Kjærgaard

• Direktør forinfrastruktur og support i TDC NET Delivery & Field Service
  • Senior Director for Strategy & Innovation Fiber roll out, TDC Net
  • Senior Director for Technical Support Center, TDC Net
  • Head Of Department in Call Center Operations, YouSee
  • 45 år
  • Bosiddende ved Trustrup på Djursland Grenå

N1 forsyner hver dag cirka 800.000 hjem og virksomheder i Jylland med strøm. Vi sørger for at vedligeholde, udbygge og fremtidssikre elnettet.