Henning Due Lorentzen, Fredericia, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Pensioneret politiassistent Henning Due Lorentzen, Fredericia, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Henning Due Lorentzen har været byrådsmedlem i Fredericia, han har været medarrangør af Stafet for Livet i Fredericia siden starten og har arbejdet frivilligt i en række andre sammenhænge. Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse vil Henning Due Lorentzen fokusere på lighed i sundhed, den frivillige lokale indsats samt på økonomien i Kræftens Bekæmpelse.

Ny kritik af Medicinrådet: Sag om medicin til patienter med æggestokkræft bør gå om18.11.2020 08:49:14 CETPressemeddelelse

Danske kvinder med æggestokkræft kan stadig ikke få den medicin, som i flere år har været anvendt til samme patientgruppe i alle nordiske lande og i de fleste EU-lande. Det har Medicinrådet besluttet. – Sagen bør gå om. Medicinrådet har truffet en dybt uretfærdig og uforståelig beslutning for uhelbredeligt syge kvinder med æggestokkræft, siger adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse, Jesper Fisker.