Hempel A/S

Hempel køber malingproducenten Khimji Paints LLC i Oman, og udvider dermed forretningen på et centralt marked

Verdens førende malingproducent, Hempel, har opkøbt malingdivisionen af konglomeratet, Khimji Ramdas i Oman, for at udvide forretningen i Oman og yderligere etablere sig som markedsleder.

Efter en eksklusiv dialog har Hempel i dag gennemført købet af Khimji Paints LLC. Det er Hempels første opkøb i Dekorativ-segmentet i Mellemøsten, hvilket understøtter strategien om at fordoble Hempel inden 2025. Hempels Double Impact-strategi skal opfyldes gennem både opkøb og organisk vækst såvel som ambitiøse investeringer i bæredygtighed, innovation og digitalisering.

Khimji Paints er en førende producent af maling og overfladebehandling i Oman med et stærkt distributionsnetværk bestående af mere end 50 egne og selvstændige forhandlere. Khimji Paints bygger på et stærkt fundament af uovertruffen kvalitet, reel værdi og god kundeservice, som passer perfekt til Hempels formål og værdier.

"Denne handel markerer en vigtig milepæl for Hempel på vores globale vækstrejse," siger Joe Devitt, Executive Vice President for Dekorativ hos Hempel. "Vi vil nu være bedre rustet til at imødekomme vores kunders behov med et stort udbud af produkter og serviceydelser."

"Med dette opkøb er jeg glad for at kunne byde hele Khimji-teamet – over 70 nye medarbejdere – velkommen i Hempel-familien, og samtidig får vi et produktionsanlæg, som gør, at vi kan øge kapaciteten i regionen," fortsætter Joe. "Dette giver Hempel meget større fodfæste på det omanske marked."

Hempel er med helt fremme, når det gælder innovation og kvalitet. Tilføjelsen af Khimji gør Hempel førende inden for dekorativ maling og overfladebehandling i Oman, og dermed kommer de prisbelønnede løsninger ud på et bredere marked.

"Vi er glade for, at Hempel står stærkt i forhold til at levere bedre værditilbud til Khimji Paints' loyale kunder, og vi ønsker dem alt det bedste," siger Hritik Khimji, Director, Khimji Ramdas.

Information om Hempel A/S

Hempel A/S
Lundtoftegårdsvej 91
2800 Kgs. Lyngby

+45 4593 3800http://hempel.com

Hempel, der er en af verdens førende leverandører inden for pålidelige malingsløsninger, er en global virksomhed med stærke værdier, som samarbejder med kunder inden for segmenterne husmaling, marine, infrastruktur og energi. Hempel har et globalt set-up med fabrikker, innovations- og forskningscentre samt lagre på tværs af lande og regioner.

Hempels maling og overfladebehandlinger beskytter og udsmykker bygninger, infrastruktur og andre aktiver, og spiller en vigtig rolle i vores kunders globale forretning. De hjælper med at minimere vedligeholdelsesomkostninger, giver forbedret æstetik og bedre energieffektivitet.

Hos Hempel er formålet at skabe en bedre fremtid med bæredygtige løsninger til overfladebehandling. Vi er overbeviste om, at vejen til succes ligger i at gøre bæredygtighed til kernen i vores forretning. Det er ikke bare det rette at gøre, det vil også styrke vores konkurrencedygtighed, gøre os mere modstandsdygtige og minimere risici.

Hempel blev etableret i København i 1915. Hempel Fonden er den stolte ejer af Hempel og er med til at sikre et solidt økonomisk grundlag for Hempel-koncernen. Fondens andet formål er at støtte kulturelle, sociale, humanitære og forskningsrelaterede formål i hele verden.

Følg pressemeddelelser fra Hempel A/S

Flere pressemeddelelser fra Hempel A/S