Hempel A/S

Hempel belægger 3000 skibe med førende bundmaling, Hempaguard

3000 applikationer af Hempels Hempaguard bundmaling svarer til en CO2-besparelse på 27 millioner tons
A coating advisor at a shipyard

Verdens førende malingsvirksomhed, Hempel A/S, har påført Hempaguard på et skelsættende antal skibe. Et 335 m langt containerskib var skib nummer 3000 der fik Hempels førende bundmaling, da det dokkede på Beihei Skibsværft i Kina.

Alexander Enström, Vice Direktør i Marine hos Hempel, forklarer, hvorfor det er så betydningsfuldt at nå denne milepæl. "Vores kunder er på udkig efter teknologier, der kan understøtte dem på deres bæredygtighedsrejse. Tre tusinde applikationer af Hempaguard svarer til at fjerne 27 millioner tons CO2, modsvarende til 8,6 millioner tons sparet brændstof, som skibe kan opnå ved at have et glattere skrog.”

"Brugen af Hempaguard vokser eksponentielt. Alene i år har vi set salget af Hempaguard-systemer vækste med 82 procent," fortsætter Alexander. "Hempaguards ultraglatte trelagssystem hjælper rederier med at spare på brændstofforbruget og dermed CO2 udledningen, så det er det oplagte valg for vores kunder."

I forbindelse med den grønne omstilling af den maritime industri træder strengere regler i kraft fra 2023, og dermed ser Hempel en bredere vifte af kunder, der søger rådgivning, herunder et stigende antal bulker-, tankskibs-, containerskibs- og krydstogtoperatører og ejere, der alle ønsker at holde deres skibe i drift i overensstemmelse med de nye regler.

De nye regler, der indføres af FN's søfartsorganisation, International Maritime Organization, er Carbon Intensity Indicator (CII) og Energy Efficiency Existing Ship Index (EEXI). Hempels data tyder på, at omkring 80 procent af verdensflåden vil være forpligtet til at handle for at sikre en god CII-rating, samtidig med at den når den krævede EEXI. Fartøjer vil blive tvunget ud af markedet, hvis deres ejere og operatører ikke identificerer og vedtager en omfattende plan for reducering af CO2 udledningen.

Beregningsmetode
Besparelserne i forbindelse med de 3.000 påføringer af Hempaguard er beregnet ved at estimere brændstofbesparelserne for hver Hempaguard påføring i forhold til en markedsgennemsnitlig bundmaling udregnet af IMO. For Hempaguard-malede skibe estimeres forbruget, aktiviteten, varigheden til næste tørdok og de relative brændstofbesparelser, og virkningen af den fulde DD-cyklus opsummeres i året for Hempaguard-applikationen, hvor valget af belægning og dermed beslutningen om brændstofbesparelser træffes.

A coating advisor at a shipyard

Information om Hempel A/S

Hempel A/S
Lundtoftegårdsvej 91
2800 Kgs. Lyngby

+45 4593 3800http://hempel.com

Om Hempel
Hempel, der er en af verdens førende leverandører inden for pålidelige malingsløsninger, er en global virksomhed med stærke værdier, som samarbejder med kunder inden for segmenterne husmaling, marine, infrastruktur og energi. Hempel har et globalt set-up med fabrikker, innovations- og forskningscentre samt lagre på tværs af lande og regioner.

Hempels maling og overfladebehandlinger beskytter og udsmykker bygninger, infrastruktur og andre aktiver, og spiller en vigtig rolle i vores kunders globale forretning. De hjælper med at minimere vedligeholdelsesomkostninger, giver forbedret æstetik og bedre energieffektivitet.

Hos Hempel er formålet at skabe en bedre fremtid med bæredygtige løsninger til overfladebehandling. Vi er overbeviste om, at vejen til succes ligger i at gøre bæredygtighed til kernen i vores forretning. Det er ikke bare det rette at gøre, det vil også styrke vores konkurrencedygtighed, gøre os mere modstandsdygtige og minimere risici.

Hempel blev etableret i København i 1915. Hempel Fonden er den stolte ejer af Hempel og er med til at sikre et solidt økonomisk grundlag for Hempel-koncernen. Fondens andet formål er at støtte kulturelle, sociale, humanitære og forskningsrelaterede formål i hele verden.

Følg pressemeddelelser fra Hempel A/S

Flere pressemeddelelser fra Hempel A/S