Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.

Ny undersøgelse: Patienter med kræft i bugspytkirtlen får uensartet behandling12.11.2018 07:11Pressemeddelelse

I en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse er fire danske hospitalers behandling af patienter med bugspytkirtelkræft sat under lup. Undersøgelsen indikerer, at de sygehuse, der oftere opererer patienter med kræftsygdommen, har bedre resultater end sygehuse, som kun sjældent udfører operationerne. Adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse Jesper Fisker opfordrer Sundhedsstyrelsen til at reagere.