Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom