Helle Kjærgaard ny direktør for Privatsikring

På baggrund af en intern rokade i Codans danske ledelse udnævnes Helle Kjærgaard til Privatsikrings nye direktør fra den 15. december. Privatsikring er et selvstændigt forsikringsselskab under Codan, der servicerer lokale pengeinstitutter.

Helle Kjærgaard, Direktør for Privatsikring

”Jeg er glad for, at vi har fundet den bedst kvalificerede inden for egne rækker og er overbevist om, at Helle Kjærgaard og medarbejderne i Privatsikring vil skabe stærke resultater og forsætte den positive udvikling i Privatsikring,” siger Mads Foged, der er privatdirektør i Codan.

Helle Kjærgaard har arbejdet i forsikringsbranchen siden 2004, og har overordnet beskæftiget sig med procesoptimering, partnere og salg. I Codan har Helle haft ansvaret for assurandørerne, kundeservice samt salg til private som salgsdirektør. Helle har i sit virke været drivende i forhold til at skabe positive forandringer og forny forretningen.

”Jeg er stolt over den tillid, som Mads Foged og ledergruppen har vist mig. Jeg ser frem til sammen med de dygtige medarbejdere at videreføre den gode udvikling Privatsikring er inde i og styrke samarbejde med de lokale pengeinstitutter endnu mere,” siger Helle Kjærgaard.

Helle Kjærgaard er 44 år og er født og opvokset i Skødstrup nord for Århus. I dag bor Helle Kjærgaard i Lyngby med mand og to børn. Helle er uddannet på Handelshøjskolen i Århus, og har en efteruddannelse i Innovation på DTU .

Fakta om Privatsikring:

Forsikringsselskabet Privatsikring A/S har indgået et samarbejde med Lokale Pengeinstitutter om tegning af forsikringer til privatkunder. Det betyder at privatkunder kan ordne bankforretninger og forsikringer samme sted. Pengeinstituttet tager sig af selve indtegningen, og Privatsikring ordner skadebehandlingen og alt det forsikringstekniske.

Helle Kjærgaard, Direktør for Privatsikring
Helle Kjærgaard

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit