Hele Vordingborgs farmor kåret til Årets Ildsjæl 2019

Næsten 750 borgere har i efteråret indstillet personer til SEAS-NVE’s årlige Ildsjælepris. Kandidaterne til prisen fortjener et ekstra skulderklap for deres særlige indsats for fællesskabet i Vest-, Sydsjælland, Lolland-Falster og øerne, og i år faldt valget på Annette Andersen fra Vordingborg. Tidligere på dagen modtog hun derfor Årets Ildsjælepris 2019.

Det var både med glæde og stolthed i stemmen, at Annette Andersen tidligere i dag tog imod Årets Ildsjælepris 2019 og 25.000 kr. for sin store indsats med den socialøkonomiske virksomhed Farmorhuset.

Gennem de seneste 12 år har Annette som stifter af og frivillig i Farmorhuset gjort et ekstra stykke arbejde for at skabe værdi og glæde for både byens borgere og besøgende. Det er netop for den indsats, at flere borgere indstillede hende til en hyldest og et skulderklap:

”Det er fuldstændig fantastisk at modtage denne fine pris, og jeg er meget beæret og rørt over den omtanke, jeg har modtaget i forbindelse med prisen”, fortæller Annette, der på intet tidspunkt har været i tvivl om, hvad de 25.000 kr. skal bruges til:

”Selvom det er en personlig pris, så vil jeg meget gerne dedikere den til Farmorhuset og alle de dejlige farmødre, der hver dag gør en indsats for, at Farmorhuset er et trygt og rart sted at være for alle dem, der besøger det. Uden disse farmødre var der ganske enkelt intet Farmorhus.”

Der er brug for de lokale ildsjæle
At næsten 750 borgere har valgt at indstille en kandidat til Årets Ildsjæl er noget, der skaber glæde hos adm. direktør i SEAS-NVE, Jesper Hjulmand:

”Vi har rigtig mange ildsjæle, som gør en ekstra indsats for andre mennesker her i regionen, og det er fantastisk, at så mange borgere kan se potentialet i disse mennesker og gerne vil give dem et skulderklap for deres indsats. Der er behov for lokale ildsjæle, som bruger deres fritid på at hjælpe og glæde andre mennesker. De gør en kæmpe forskel, og den indsats fortjener at blive anerkendt. For os i SEAS-NVE er uddelingen af Ildsjæleprisen en event, vi glæder os til hvert år.”

Ved overrækkelsen fremhævede Jesper Hjulmand bl.a. den energi og det store engagement, som Annette hver dag lægger i Farmorhuset for, at det kan blive et trygt, stabilt og nærværende sted at være for alle besøgende uanset deres baggrund.

Vil du også hylde en frivillig, der gør noget godt for fællesskabet og udviklingen i et lokalområde i Vest-, Sydsjælland, Lolland-Falster og øerne? Så kan du allerede nu indstille din kandidat – deadline er dog først den 1. oktober 2020.

I SEAS-NVE skaber vi energi til at leve livet. Vi ønsker at gøre energi til mere end blot en leverance - at være din bedste forbindelse, når det gælder den grønne omstilling og digitalisering. Det er dig, vi arbejder for, når vi tilbyder lynhurtigt internet og sikrer, at der altid er strøm i kontakten og lys på gaden. Og det er for at skabe værdi for dig, at vi lagrer energi fra vindmøller til fremtiden og skaber energirigtige løsninger i hverdagen. Vi er godt 1.000 medarbejdere og omsatte i 2018 for 7,3 mia. kr.

SEAS-NVE sælger Ørsted-aktier8.11.2019 08:10:19 CETPressemeddelelse

Må ikke udsendes, offentliggøres eller distribueres, hverken direkte eller indirekte, I USA, Canada, Japan, Australien eller i nogen anden jurisdiktion, hvor en sådan distribution eller offentliggørelse er ulovlig. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge, eller en opfordring til at tilbyde at købe nogen værdipapirer i USA eller i nogen anden jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, opfordring eller salg ville være ulovlig. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. Baggrunden for aktiesalget er, at SEAS-NVE den 18. september 2019 indgik aftale med Ørsted om købet af Radius Elnet samt Ørsteds privatkunde- og udendørsbelysningsforretning.