Hele Norlys’ fibernet åbner for udbydere

I forbindelse med sidste års fusion lovede Norlys at åbne hele sit fibernet for interesserede samarbejdspartnere. Nu er teknikken på plads, og nettet er teknisk og kommercielt åbent via OpenNets uafhængige brancheplatform. Frem mod udgangen af 2020 bliver de sidste acceshuse opdateret, så kunder og serviceudbydere får fuld glæde af Danmarks største fibernet.

Det tidligere SE-område nord for Limfjorden er allerede åbent, og 1. juli kom den første fiberkunde fra netudbyderen Kviknet på denne del af fibernettet via OpenNet. Nu åbner det tidligere SE-fibernet i Sønderjylland også. Fibernettet i Midt- og Nordjylland har været åbent for alle tele serviceudbydere i over et år.

Norlys er samtidig i fuld gang med at etablere et højhastighedsinternet, der dækker det meste af Jylland, og som kan blive tilgængeligt for alle leverandører af indhold. Norlys etablerer fibernet hos 50.000 nye adresser i 2020 og senest i 2023 vil husstande og virksomheder i ejergeografien have adgang til højhastighedsbredbånd.

- Vi har etableret fibernet i et område, som arealmæssigt dækker knap 40 pct. af Danmark, og vi har hele tiden haft som målsætning at åbne fibernettet for alle interesserede. Listen af serviceudbydere og netejere, som enten allerede er eller ønsker at være en del af vores fælles fiberprojekt er lang, fortæller Kristian Freiesleben, som er chef for Wholesale i Norlys.

Det er serviceudbyderne Nuuday (YouSee, Hiper og TDC Erhverv), Altibox, Telenor, Kviknet og Bolignet, som Norlys indtil videre har indgået samarbejder med. Flere af aftalerne er allerede i drift og andre bliver idriftsat i løbet af tredje og fjerde kvartal af 2020.

- Fibernettet er en livsnerve til mange lokalområder, og adgang til lynhurtigt og stabilt internet bliver stadig vigtigere for både private og erhvervsliv. Et fuldt åbent fibernet er således til stor gavn for forbrugerne, som får adgang til et endnu bredere udvalg af internet- og teleprodukter, slutter Kristian Freiesleben.

For yderligere information:
Kristian Freiesleben, chef for Wholesale i Norlys, tlf.: 2360 4009

Kristian Freiesleben, chef for Wholesale i Norlys

Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet23.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.