Hele fem nye, danske millionærer i weekenden – og en tysk vinder af små 700 millioner kroner

Det har været en tør weekend, men millionærerne har alligevel regnet ned over fem heldige danskere denne weekend. Og en enkelt meget heldig tysker.

Fredag aften kunne man vinde danmarkshistoriens største gevinst i Eurojackpot. En heldig spiller fra Munster i Tyskland havde ramt de helt rigtige tal og kan nu se frem til at få førstepræmiegevinsten på monstrøse 697.215.275 millioner kroner ind på kontoen.

Derudover udløste trækningen i Eurojackpot også fem vindere af andenpræmien, som denne fredag lød på 4.297.586 millioner kroner. Den ene var fra Danmark, og vinderen havde spillet med via sit PLUS-abonnement, og kommer fra Region Syddanmark.

Delt førstepræmie i Lotto
Det eneste, der skulle til for at snuppe denne lørdags førstepræmie i Lotto på 7 millioner kroner, var syv helt rigtige tal. Det fandt hele to danskere ud af på den helt rigtige måde.

Den ene heldige vinder, som vinder 3.500.000 millioner kroner, havde spillet 10 rækker i Lynlotto over sit PLUS-abonnement og kommer fra Vejen Kommune. Det er allerede anden gang i år, en vinder af Lotto kommer fra Vejen. Spilleren deler de syv millioner med en vinder fra Grønland, som også havde spillet 10 rækker over sit PLUS-abonnement. Det er også anden gang i år, en vinder i Lotto kommer fra Grønland.

Det blev til dermed hele fire nye millionærer ved lørdagens Lotto trækning. For vanen tro skulle der findes to vindere af Millionærgarantien, når der ligesom hver lørdag blev trukket lod om 2x1 millioner kroner blandt alle spillede rækker.

Den ene vinder af Millionærgarantien havde købt sin kupon hos Meny Østervrå, mens den anden vinder havde købt sin kupon i Kvickly Hadsten.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderne, men vi ønsker dem alle et stort tillykke.

Vindertal Eurojackpot, fredag, uge 20:

4, 22, 28, 32, 47

Tillægstal Eurojackpot, fredag, uge 20:

1, 2

Vindertal Lotto, uge 20:

4, 19, 23, 26, 28, 30, 36

Tillægstal Lotto, uge 20:

Eurojackpot:

• Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver tirsdag og fredag aften. Maksimumpuljen er 750 mio. kr.
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller med om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer.
  • Den højeste danske gevinst blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 315. 009.958 kr.

Lotto:

• Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.
  • Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.
  • Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.