Hele Billund Kommune fejrer erhvervsvenligheden

Billund er kåret til Danmarks mest erhvervsvenlige Kommune 2019, og det fejrer kommunen sammen med alle ansatte samt børn i skoler og dagtilbud og ældre på plejecentrene. Derudover bliver der serveret rundstykker og kaffe til borgerne på byggepladsen ved det nye Butikstorv i Billund, hvor Dansk Byggeri Sydjylland ønsker tillykke fra morgenstunden.

Billund er netop blevet kåret som Danmarks mest erhvervsvenlige kommune 2019 i Dansk Byggeris årlige analyse af, hvor erhvervsvenlige landet 98 kommuner er, og det skal fejres.

Derfor inviterer Billund Kommune alle byens borgere og virksomheder til rundstykker og morgenkaffe på det nye butikstorv ved Billund Centret på Hans Jensensvej i dag tirsdag den 25. juni. Dansk Byggeri Sydjylland overrækker en præmie, holder festtale og uddeler lagkage til alle.

- Hos os er erhvervsvenlighed en del af vores kerneydelse på lige fod med børnepasning og ældrepleje. Vi ved, at hvis ikke vi yder en god erhvervsservice, kan vores indtægtsgrundlag falde, og så vil det gå udover de øvrige kerneydelser. At vi nu for tredje gang på fem år bliver kåret som Danmarks mest erhvervsvenlige kommune fortæller, at vi lykkes med at tænke god erhvervsservice hele vejen rundt fra vores samarbejde med virksomhederne over tilbud om børnepasning til åbningstider på genbrugspladsen, siger Borgmester Ib Kristensen.

Det bliver på mange måder en festdag for alle i hele kommunen, der starter med at byde på morgenkaffe og rundstykker sammen med info om sommerens trafikudfordringer i Billund fra kl. 7.30 til kl. 8.30. Fra 9.00 bliver der leveret is ud til samtlige ansatte og alle børn i skoler og dagtilbud samt på plejecentre med mere.

- Erhvervsvenlighed er vigtig for alle byens borgere, for når virksomhederne har det godt, kommer der flere arbejdspladser og lokal vækst, som giver skattekroner i kommunekassen til en god ældrepleje, veje uden huller og gode børnehaver og skoler. Derfor håber jeg, at både virksomhedere og borgere vil tage sig tid til at kigge forbi og fejre, at erhvervsvenligheden i Billund er i top, siger formand for Dansk Byggeri Sydjylland, Michael Mathiesen.

En børnehavegruppe på 12 børn iklædt sikkerhedshjelme er på byggepladsbesøg på det nye butikstorv ved Billund Centret, og de er derfor også fra morgenstunden med til at fejre kåringen som Danmarks mest erhvervsvenlige kommune 2019.

- Vi har inviteret børnene for også at markere historien om, at vi er hjemsted for Børnenes Hovedstad, og at vi også har brugt børneinddragelse aktivt i vores mange kommunale byggerier de seneste år. Her har det simpelthen været en del af kontrakten med entreprenørerne, at der skulle holdes håndværkerdage, hvor børnene har været med til at grave, male og mure. Det har været til stor glæde for alle parter, siger Borgmester Ib Kristensen.

Også i 2017 og i 2014 løb Billund med titlen som Danmarks mest erhvervsvenlige kommune.

Borgmester i Billund, Ib Kristensen, telefon 40 54 80 90
Formand for Dansk Byggeri Sydjylland, Michael Mathiesen, telefon 22 49 65 60