Heldig vinder af Det Store Julelotto: ”Det var satans!”

En mand fra Odense snuppede sig en ekstra snaps, da han 1. juledag vandt en million i Det Store Jule Lotto.

En mand fra Odense, var som så mange andre danskere på vej ud på den traditionelle gåtur 1. juledag, da der tikkede en mail ind i hans indbakke.

-Jeg var ved at tage tøj på, og så tænkte jeg, hvorfor sender Danske Spil mig dog en besked nu?

Han undrede sig, for han havde allerede fået en besked fra Danske Spil om, at han havde vundet 60 kr. på sin lottokupon.

-       Og så stod der et lidt andet beløb, og så tænkte jeg: ”Det var satans!”.

Kuponen indeholdt nemlig beskeden om, at han var en af de 12 heldige danskere, der vandt i Det Store Jule Lotto. Vinderne blev fundet ved en trækning 25.december, hvor Danske Spil trak lod blandt alle spillede rækker til trækninger i december om 12 gevinster af én million kroner.

Fejrede det med snaps og en ny halskæde
Han skyndte sig at få fat i konen, for at fortælle den gode nyhed, og blev senere på dagen bekræftet i, at den var god nok, da han modtog et opkald fra Danske Spils kundeservice.

-Efter det opkald, måtte jeg have et lille glas snaps til silden.

Børnene og børnebørnene skal have en del af gevinsten, fortæller han, men pengene er først og fremmest blevet brugt på en lille forsinket julegave til ham selv.

-Jeg har lige været ude og få mig en ny halskæde. Jeg har haft en i mange år, men den jeg havde var blevet så tynd. Så nu har jeg købt en ny, der skinner, og den blev også lidt tykkere den her gang.

Det var første gang i Danske Spils historie der blev trukket lod om 12 milliongevinster i Det Store Julelotto. Alle vinderne er fundet, og de fordeler sig nogenlunde lige på hver den side af Storebælt med 5 x 1 million til deltagere i Det Store Jule Lotto på Fyn og i Jylland, og 7 x 1 million kroner til Lotto spillere på Sjælland og øerne.

Fakta om Det Store Jule Lotto:

• Alle spillede Lotto kuponer i december måned var automatisk med i lodtrækningen om 12 x 1 million den 25. december.
  • Hver Lotto række spillet i december fungerede som et lod i Det Store Jule Lotto. Jo flere rækker man spillede, jo flere lodder havde man i lodtrækningen.