Heldig kvinde fra Tønder vinder 600.000: Jeg skal bare forkæle min familie og venner

Pengene skal blandt andet bruges på to biler. En af dem er en gave til faren.

Fredag aften for et par uger siden blev en helt speciel aften for en kvinde i 30’erne fra Tønder i Sønderjylland.

For kvinden, der ønsker at være anonym, skrabede sig til intet mindre end 600.000 kroner på Bogstavjagt, som er et af de mest populære Quick skrabespil. Spillet går ud på, at man skal skrabe tre eller flere ord fri for at få en gevinst.

Nyheden blev dog hurtigt delt med de nærmeste venner og familie, fortæller den glade vinder.

”Det første, jeg gjorde, var faktisk at tage et screenshot og sende det til min veninde med beskeden: Jeg tror lige, jeg har vundet 600.000 kroner”, siger vinderen, der ikke er en helt ny skrabespiller.

”Jeg spiller jævnligt Bogstavjagt, for det er bare dejlig nemt. Jeg køber det også nogle gange i en kiosk, men ved online kan man sætte den til at skrabe felterne automatisk, og så er man sikker på, at man har fået det hele med”, fortæller sønderjyden, der ofte spiller med fra sin Danske Spil-app.

”Jeg synes, Bogstavjagt er sjovt, for den er meget hyggelig, og så skal man lige tænke over, hvor der lige er et A og sådan. Det er lidt ligesom kryds og tværs”, griner kvinden.

Det er dog første gang, at gevinsten har været så stor.

”Jeg troede jo ikke helt på det, jeg plejer bare at vinde de der 30 kr., men denne her gang lyste der pludselig en hel masse ord op, da jeg skrabede det sidste bogstav, og jeg når lige at tælle til ni ord og tænker, at det er det maksimale antal ord, man kan få, så det kan da ikke passe.”, forklarer kvinden og fortsætter:

”Jeg havde planlagt at gå tidligt i seng, men det skulle jeg så ikke alligevel. Jeg ringede også til min far med det samme og fortalte om den store gevinst.”

Og netop faren skal den flotte gevinst især deles med.

”600.000 er jo vanvittigt mange penge. Vi har aldrig haft mange penge, men nu kan jeg både betale min SU-gæld ud, og så skal jeg købe en bil, som jeg ellers ville have lånt i banken til. Og så skal min far også have en ny bil, for han har gjort så meget for mig hele mit liv, så nu er det endelig min tur til at give lidt igen,” fortæller den gavmilde vinder.

”Og så skal jeg på ferie, og ud og besøge min familie i udlandet. Der skal min far også med. Så det kan jeg jo betale nu, og det er så skønt. Jeg skal bare forkæle min familie og mine venner, og det glæder jeg mig til,” afslutter den glade skrabespiller.

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!