Heine Dalsgaard fra Carlsberg kåres som Årets CFO 2019/20

Den anerkendte pris, Årets CFO, uddeles for ottende gang, og årets vinder er Carlsbergs strategisk dygtige CFO, Heine Dalsgaard, der bl.a. har stået i spidsen for en vellykket turnaround. Prisen overrækkes ved et online event i eftermiddag kl. 15.00 i PwC.
Årets CFO, Heine Dalsgaard, Group CFO i Carlsberg

Heine Dalsgaard blev i begyndelsen af 2016 udnævnt som Group CFO i Carlsberg, og i hans tid som CFO har virksomheden gennemgået en større transformation, som Heine Dalsgaard i tæt samarbejde med Cees ’t Hart, adm. direktør i Carlsberg, har stået i spidsen for.

Blandt årsagerne til, at den uafhængige jury i år har valgt at tildele prisen til Heine Dalsgaard, er eksekveringen af Carlsbergs strategiplan ‘Sail 22’ og effektiviseringsplan ‘Funding The Journey’, som overgik både forventninger og målsætninger. Denne effektiviseringsplan har medført besparelser på mere end 3 milliarder kr. i Carlsberg, som er blevet brugt til at investere yderligere i vækstinitiativer og at forbedre virksomhedens bundlinje.

“Heine Dalsgaard anerkendes for sine strategiske evner og hans stærke kompetencer inden for alle aspekter af rollen som CFO. Med en vellykket turnaround har Heine Dalsgaard spillet en afgørende rolle for Carlsbergs styrkede position og konkurrenceevne. Han anses som en betroet rådgiver og en dygtig sparringspartner i organisationen samt for at være en dygtig kommunikator,”  lyder det bl.a. fra den uafhængige jury.

Heine Dalsgaard har endvidere haft en central rolle i virksomhedens kulturændring, der har givet fornyet selvtillid og en stærkere korpsånd i virksomheden.

Heine Dalsgaard er 48 år gammel og uddannet cand.merc.aud. fra CBS i 1998. Han var i perioden 2013 til 2016 ansat som Group CFO i ISS, og han er tidligere blevet kåret som Årets CFO 2014 for sin rolle hos ISS.

Dette års pris uddeles af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm. Oplev Årets CFO 2020 i interview med Cecilie Beck, når PwC sender live fra online eventet ‘CFO’ens agenda’ den 28/5 kl. 15:00-16:00. Her kan du bl.a. høre Heine Dalsgaard fortælle om sin rolle i Carlsberg, herunder hans syn på håndteringen af COVID-19 - og fremtiden. Se med her

Øvrige priser

Ud over prisen som Årets CFO kåres Mette Ingeman Pedersen, Head of Personal Banking Financial Management hos Nordea, og Brian Granberg, Vice President, Global Functions Finance hos Pandora som Rising Stars.

Juryen

·       Anne Broeng, professionelt bestyrelsesmedlem

·       Marianne Wiinholt, CFO, Ørsted A/S (vinder af Årets CFO 2018/19)

·       Jesper Brandgaard, bestyrelsesmedlem, Chr. Hansen Holding A/S

·       Jens H. Lund, Group CFO, DSV

·       Torben Carlsen, CEO, DFDS.

Årets CFO, Heine Dalsgaard, Group CFO i Carlsberg

Unge i Vejle- og Kolding-området får privatøkonomi på skoleskemaet5.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Undersøgelser viser, at alt for mange unge kommer i økonomiske vanskeligheder tidligt i livet, og tidlige gældsproblemer kan få konsekvenser langt ind i voksenlivet. Med undervisningsforløbet ’Ung privatøkonomi’ klæder PwC folkeskoleelever i 7. og 8. klasse på med forståelse for økonomi, ansvarligt forbrug og personligt lederskab. I starten af april starter tiltaget op på skoler i Vejle- og Kolding-området.

Ny afgørelse fra Skatterådet: Smartwatches er omfattet af reglerne om beskatning af fri telefon25.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

PwC har i en sag for Skatterådet d. 19. marts 2024 spurgt ind til, om man som medarbejder skal beskattes af et smartwatch, som ens arbejdsgiver stiller til rådighed. På baggrund af den teknologiske udvikling og smartwatches funktionalitet har Skatterådet fastslået, at smartwatches er underlagt de samme regler for beskatning som telefoner, når de stilles til rådighed af arbejdsgivere til deres medarbejdere.