Hedeselskabet

Hedeselskabets direktør Torben Friis Lange fylder 60 år

Mandag d. 12. juni markerer en særlig milepæl for Hedeselskabets direktør, Torben Friis Lange, når han fejrer sin 60-års fødselsdag.

Torben Friis Lange har i årtier været en fremtrædende person inden for landbrug, miljø og bæredygtig udvikling - de seneste tre år i spidsen for Hedeselskabet. Hans dedikation og passion for at skabe positive forandringer har været drivkraften bag Hedeselskabets vækst de seneste år og fokus på bæredygtig udvikling med klima, biodiversitet og miljø i centrum. Som direktør siden 2020 har han ledet virksomheden med en stærk vision og evnen til at forstå og imødekomme de udfordringer, som samfundet og naturen står overfor.

Under Torben Friis Langes ledelse har Hedeselskabet udviklet sig til at være en toneangivende aktør inden for naturforvaltning, miljøteknologi og landskabspleje, som har ført til en bredere portefølje af projekter og partnerskaber, der strækker sig ud over landets grænser. Ikke mindst en Hedeselskabet trådt ud i det blå element, og under Torben Friis Lange er der kommer stort fokus på klimatiltag og genoprettelse af biodiversitet i havet langs Danmarks kyster.

Hedeselskabets forretningsområder – herunder den grønne entreprenørvirksomhed HedeDanmark – har de senere år taget en drejning i retning af naturnær drift og udvikling. Torben Friis Lange tror på, at private aktører en nødt til at tage aktiv handling, for at skabe et mere bæredygtigt samfund.

Torben Friis Lange er uddannet mejeritekniker og har desuden en HD i afsætning fra Aarhus Universitet. Han har varetaget en række topposter hos Arla, Pfizer og AAK i både ind- og udland. Dette er medvirkende til han globale udsyn, som også Hedeselskabet i sin tid er funderet på. Torben Friis Lange sidder desuden i flere bestyrelser for en række brancheorganisationer, interne og eksterne virksomheder.

Udover sit professionelle virke er Torben Friis Lange også kendt for sin passion for naturen og hans engagement i samfundet. Han driver desuden selv landbrug, og så er han en ivrig jæger.

Han er en stærk talsmand for bæredygtighed og har bidraget til at øge bevidstheden om vigtigheden af at bevare og beskytte vores natur og dens ressourcer.

Fødselsdagen markeres med en reception fredag d. 16. juni klokken 14-16 i Hedeselskabets hovedkontor på Klostermarken 12, 8800 Viborg.

Om HedeSelskabet

Hedeselskabet har arbejdet i og med naturen siden 1866 – og naturen er stadig omdrejnings punkt i alt, vi foretager os. Hedeselskabet er en forening med status som erhvervsdrivende fond, og gennem en række forretninger, herunder HedeDanmark, er vores mål at øge biodiversiteten, bekæmpe klimaforandringer og genanvende naturens knappe resurser. Vi er arbejdsplads for ca. 1.000 engagerede medarbejdere, der hver dag yder en indsats inden for skovforvaltning, grøn pleje, anlægsopgaver, resursegenanvendelse og meget andet.

Følg pressemeddelelser fra Hedeselskabet

Flere pressemeddelelser fra Hedeselskabet