e-conomic A/S

Har du styr på indberetningerne til Lønmodtagernes Feriemidler?

Nu er medarbejdernes indefrosne feriemidler indberettet til Lønmodtagernes Feriemidler. Som arbejdsgiver er det derfor nu, man skal tjekke indberetningerne for fejl, inden oplysningerne sendes videre til medarbejderne i februar
Den nye ferielov har med overgangsperioden skabt lidt mere administrativt arbejde til arbejdsgiverne for eksempel med indberetningerne af de indefrosne feriemidler. Vil man som arbejdsgiver være på forkant med situationen, kan det betale sig at dobbelttjekke, om indberetningen af de indefrosne feriemidler er korrekt, siger Marie Thomsen, der er koordinator i kundecentret hos Visma Dataløn.

Indberetningen af de indefrosne feriemidler til Lønmodtagernes Feriemidler blev afsluttet ved årets udgang. Derfor skal man som arbejdsgiver nu sørge for at få dobbelttjekket, at alt er indberettet korrekt. I løbet af februar får de danske lønmodtagere nemlig et brev fra fonden om deres indberettede feriemidler.

For at undgå, at eventuelle fejl informeres videre til medarbejderne, anbefaler en af landets største lønleverandører, at arbejdsgiverne tjekker indberetningen i januar, så eventuelle fejl kan nå at blive rettet, inden medarbejderne bliver informeret af Lønmodtagernes Feriemidler i februar.

- Den nye ferielov har med overgangsperioden skabt lidt mere administrativt arbejde til arbejdsgiverne for eksempel med indberetningerne af de indefrosne feriemidler. Vil man som arbejdsgiver være på forkant med situationen, kan det betale sig at dobbelttjekke, om indberetningen af de indefrosne feriemidler er korrekt. Og det er nu, det skal gøres, så man undgår bekymrerede eller frustrerede medarbejdere, siger Marie Thomsen, der er koordinator i kundecentret hos Visma Dataløn.

● Mette Voigt Jørgensen, Marketing Manager Visma Dataløn, tlf. 42 82 20 28, mette.jorgensen@visma.com

Information om e-conomic A/S

e-conomic A/S
Gærtorvet 1-5

+45 88 20 48 40https://www.e-conomic.dk/

Fakta om DataLøn og Visma-koncernen

Visma tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 10.000 ansatte, flere end 1.000.000 kunder og en omsætning på NOK 15.028 millioner i 2019, er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Blandt de mest kendte produkter og løsninger i Visma Software-divisionen er Visma Dataløn, Visma Business, e-conomic, Dinero, Sproom, SmartScan og LogBuy.

Visma DataLøn håndterer 500.000 lønsedler og servicerer hver måned mere end 62.000 virksomheder inden for løn og ansættelsesretlige forhold.

Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S

Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S

e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.

Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.

e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.