Happy Helper

Happy Helper: Troels Lund taget et stort skridt frem for brugen af platformsøkonomiens muligheder

Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsens udmelding fra Disruptionrådets møde om, at ledige kan bruge digitale platforme i forhold til genoptjening af dagpenge og 225-timers reglen hilses velkommen med kyshånd af Happy Helper A/S, der formidler privat rengøring.

- Vi er super glade over, at ministeren nu skære ud i pap, at ledige kan bruge platforme til at genoptjene dagpenge og i forhold til 250 timers reglen,  så de kan bruge platforme som en trædesten tilbage til arbejdsmarkedet, siger Dennis Forchhammer, CEO i Happy Helper.

Der har tidligere været usikkerhed om, hvorvidt ledige kunne tage opgaver formidlet på platforme og dermed undgå eksempelvis 225-timers reglen. Det har fået Happy Helper til aktivt at gå ind i spørgsmålet.

-Vi har set mennesker, der er snublet på et tidspunkt, men som gennem platforme har arbejdet sig langsom tilbage og videre med deres uddannelse. Derfor har vi været meget optaget af dialog med kommunerne, så platformes muligheder bliver brugt ordenligt, forsætter Dennis Forchhammer.

Happy Helper startende i 2015 med digital formidling af privat rengøring og er siden vokset eksplosivt. I april 2017 blev selskabet børsnoteret. Men selv om selskabet har haft travlt med at håndtere efterspørgslen, så er selskabets direktør særlig glad for ministerens udmelding.

- Privat rengøring var jo traditionelt sort arbejde indtil vi lavede vores platform. Vi bruger teknologien til at skabe tryghed og sikkerhed for brugerne, der traditionelt har fundet opgaver på små sedler på offentlige opslagstavler. Derfor er vi også i en tæt dialog med Skat, så vi sikrer at de får deres del. Med udmeldingen får de mange mennesker, der tager nogle timers rengøring en anerkendelse fra lovgiverne af, at de ret faktisk udføre en opgave, der selvfølgelig skal tælle med i forhold til dagpenge og kontanthjælp, slutter Dennis Forchhammer

Information om Happy Helper

Happy Helper
Gl. Kongevej 1, 4

+45 71 99 83 21http://happyhelper.dk

Happy Helper A/S er danskernes fortrukne platform for privat rengøring. Lanceret i 2015 med det klare mål, at bruge teknologi til at skabe tryghed og muligheder, går virksomheden forrest i udviklingen af teknologi og dens brug for den enkelte og samfundet.

Følg pressemeddelelser fra Happy Helper

Flere pressemeddelelser fra Happy Helper