Hanne Sundin bliver ny branchedirektør for Træ- og Møbelindustrien

Træ- og Møbelindustrien(TMI), som er en arbejdsgiver- og brancheforening i DI, får ny branchedirektør 1. oktober i år.

Det bliver den 39-årige Hanne Sundin. Hun kommer fra en stilling som projektchef i Dansk Arbejdsgiverforening. Hanne afløser Annette Christensen på posten, som skal være underdirektør for DI Regionalt.

- Jeg er sikker på, at Hanne Sundin bliver et stort aktiv for TMI, og at hun på meget engageret vis vil arbejde for at gøre en forskel for virksomhederne i træ- og møbelindustrien. Vores nye branchedirektør skal blandt andet have fokus på bæredygtighed, grøn omstilling og uddannelse, som er nogle af de temaer, der er vigtige for mange af vores medlemsvirksomheder, siger formanden for TMI, adm. direktør Nils Knudsen, Magnus Olesen A/S.

Hanne har tidligere været ansat i Dansk Industri i 10 år, hvor hun blandt andet var projektchef med ansvar for sekretariatet for DI's produktivitetsindsats og senest chefkonsulent for DI Hovedstaden.

- Jeg er meget stolt af og glad for at komme til arbejde for de mange spændende virksomheder inden for træ- og møbelindustrien. Det er en branche, der har stor betydning for Danmark, og som tjener mange eksportkroner hjem til Danmark. Virksomhederne spiller en vigtig rolle for at gøre Danmark mere bæredygtigt, og det glæder jeg mig til at arbejde med, siger Hanne Sundin.

Hanne Sundin er kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet. Hun har tidligere arbejdet som specialkonsulent i Foreningen af Rådgivende Ingeniører og konsulent i DI Videnrådgiverne.

Træ- og Møbelindustrien har 300 medlemsvirksomheder, herunder bl.a. savværker og virksomheder der fremstiller spær, præfabrikerede byggeelementer, gulve, vinduer, døre, køkkener og møbler.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, DI, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Hanne Sundin

DI: EU's statsledere sikrer virksomhedernes rettigheder i kriseforslag26.6.2024 15:53:49 CEST | Pressemeddelelse

EU’s kommende krisestyring skal ikke kunne tvinge virksomheder til at dele deres dyrebare forretningshemmeligheder med deres værste konkurrenter i tilfælde af en krise som f.eks. en ny pandemi. Det har EU’s statsledere besluttet på et møde i Bruxelles i dag. Dermed imødekommer statslederne et stærkt ønske fra bl.a. dansk erhvervsliv om at pille muligheden for at dele forretningshemmeligheder ud af EU-Kommissionens oprindelige forslag. Beslutningen vækker stor glæde i landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.