Hanne Ringgaard Møller, Svendborg, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Lektor og byrådsmedlem Hanne Ringgard Møller, Svendborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev hun søndag på det årlige repræsentantskabsmøde i Kolding. Hanne Ringgard Møller har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015. Hun vil i bestyrelsesarbejdet bl.a. fokusere på kommunernes samarbejde med de lokale foreninger både i praksis og økonomisk. Og så arbejder hun for rehabilitering og fysisk aktivitet til kræftramte og forebyggende træning og vil desuden bakke op om grundigt gennemtænkte landskampagner mod rygning og alkohol.

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom