Hanne Ringgaard Møller, Svendborg, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Lektor og byrådsmedlem Hanne Ringgard Møller, Svendborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev hun søndag på det årlige repræsentantskabsmøde i Kolding. Hanne Ringgard Møller har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015. Hun vil i bestyrelsesarbejdet bl.a. fokusere på kommunernes samarbejde med de lokale foreninger både i praksis og økonomisk. Og så arbejder hun for rehabilitering og fysisk aktivitet til kræftramte og forebyggende træning og vil desuden bakke op om grundigt gennemtænkte landskampagner mod rygning og alkohol.

Obligatorisk kaloriemærkning nødvendig31.1.2019 15:43:35Pressemeddelelse

Andelen af overvægtige stiger. Det samme gør antallet af måltider, der spises uden for hjemmet. Men det er nærmest umuligt finde rundt i, hvor mange kalorier der er i de burgere, caffe latte eller sandwich, vi køber. Derfor går Hjerteforeningen, Diabetesforeningen og Kræftens Bekæmpelse sammen for at få indført obligatorisk kaloriemærkning i de større kæder af burgerrestauranter, caféer, kiosker, tankstationer, mm.