Hanne Ringgaard Møller, Svendborg, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Lektor og byrådsmedlem Hanne Ringgard Møller, Svendborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det blev hun søndag på det årlige repræsentantskabsmøde i Kolding. Hanne Ringgard Møller har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015. Hun vil i bestyrelsesarbejdet bl.a. fokusere på kommunernes samarbejde med de lokale foreninger både i praksis og økonomisk. Og så arbejder hun for rehabilitering og fysisk aktivitet til kræftramte og forebyggende træning og vil desuden bakke op om grundigt gennemtænkte landskampagner mod rygning og alkohol.

Jytte Møller, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse27.5.2019 11:17:38 CESTPressemeddelelse

Pensioneret sygeplejerske og sundhedschef Jytte Møller, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Jytte Møller, der også er næstformand i Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Sjælland, vil bl.a. arbejde for, at der kommer flere lokale tilbud til kræftramte og deres pårørende, samt for en styrket indsats i forhold til senfølger efter kræft.