Hanne Lene Haugaard genvalgt til DGI’s hovedbestyrelse

Hanne Lene Haugaard fra Vilstrup ved Haderslev er klar til to år mere i DGI’s hovedbestyrelse. Idrætsorganisationen tæller 6.400 idrætsforeninger med 1,7 mio. medlemmer.

Hanne Lene Haugaard arbejder ikke bare for idrætsforeningerne: Hun brænder for dem. Det var derfor en glad sønderjyde, der sikrede sig to år mere i DGI’s årsmøde efter et kampvalg ved DGI’s årsmøde 14. november i Svendborg.

”Jeg elsker at være aktiv i DGI, hvis fornemste opgave er at være med til at fremme danskernes sundhed – både fysisk og mentalt. Med genvalget kan jeg fortsat være med til at sætte rammen om de mange fantastiske idrætsforeningers arbejde, og samtidig skubbe til strukturer og organisering for at give plads til idérigdom og udvikling,” siger Hanne Lene Haugaard.

Hun har siddet i DGI’s hovedbestyrelse siden 2014. Hun er også formand for DGI Gymnastik – den idræt med flest medlemmer i DGI. Og så arbejder hun som foreningskonsulent i Haderslev Kommune.

Foreningsformand i en Corona-tid

Gennem 17 år har Hanne Lene Haugaard været formand i Vilstrup Ungdoms- og Idrætsforening, så der er en rød tråd fra det lokale til det nationale idrætsindsats. Og i Vilstrup har Hanne Lene Haugaard på tætteste hold oplevet, hvordan Corona-krisen har tvunget foreninger til at tænke nyt:

”Idrætsforeninger har tænkt alternativt, kreativt og fundet masser af fantastiske løsninger det sidste halve år. Jeg synes, at DGI og foreningerne sammen har gjort det rigtig godt, og vi vil blive ved med at holde aktiviteter og fællesskabet i gang.”

Hanne Lene Haugaard er 52 år og bor sammen med sin mand og to drenge i Vilstrup. Hun gør også selv brug af de mange idrætstilbud, der er i nærområdet. Hun nyder både at cykle, sejle havkajak, yoga, pilates, ski og gå ture. Og så elsker hun at være tilskuer til idrætsbegivenheder.

Hanne Lene Haugaard, tlf. 2830 6398.
Pressechef i DGI, Majbritt Andersen, tlf. 2129 4115.

Hanne Lene Haugaard. Fotograf Palle Skov for DGI

DGI arbejder målrettet for at styrke motion og breddeidræt i Danmark. Vi tror på glæden ved idræt og på styrken i foreningsfællesskabet. DGI's 6400 foreninger har over 1,6 mio. medlemmer.