Hanne Lene Haugaard genvalgt til DGI’s hovedbestyrelse

Hanne Lene Haugaard fra Vilstrup ved Haderslev er klar til to år mere i DGI’s hovebestyrelse. Efter et kampvalg blev hun genvalgt til hovedbestyrelsen på DGI’s årsmøde i Aarhus 3. november.

Udover at være en del af DGI’s hovedbestyrelse i yderligere to år, er Hanne Lene Haugaard også formand for DGI Gymnastik.

”Jeg brænder for DGI og alt det, som DGI står for. Og jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet med at gøre Danmark til verdens mest idrætsaktive nation. For mig er foreningslivet en stærk værdi i sig selv, og derfor er det en kæmpe gave at få lov til at arbejde politisk med en kerneopgave, som hedder frihed, fællesskab og foreningsdeltagelse,” siger Hanne Lene Haugaard.

Også formand i Vilstrup UIF

Hanne Lene Haugaard er 47 år og bor i Vilstrup ved Haderslev med sin familie. Gennem 12 år har hun været formand for idrætsforeningen Vilstrup UIF, der flere gange har markeret sig med nytænkende initiativer. Og det er netop en af hendes mærkesager at sikre tæt forbindelse mellem DGI og de 6.300 idrætsforeninger, der er med i DGI.

”Jeg vil være med til at sikre den tætte forbindelse mellem alle led i DGI, så styrken kommer via fællesskabet. For når vi løfter i flok, kan vi løfte hvad som helst,” siger Hanne Lene Haugaard.

Hanne Lene Haugaard har været valgt til DGI’s hovedbestyrelse siden 2014. Hun er medlem af styregruppen for Bevæg dig for livet Fitness, og hun har været politisk ansvarlig for DM i Foreningsudvikling. Hun er også medlem af Landdistrikternes Fællesråd og formand for styregruppen for fejring af Genforeningen i 2020. Hun arbejder desuden som freelance projekt- og procesunderviser.

Hanne Lene Haugaard, tlf. 28 30 63 98
Majbritt Andersen, pressemedarbejder i DGI, tlf. 2129 4115.

Foto af Hanne Lene Haugaard. Fotograf Palle Skov for DGI

DGI arbejder målrettet for at styrke motion og breddeidræt i Danmark. Vi tror på glæden ved idræt og på styrken i foreningsfællesskabet. DGI's 6300 foreninger har over 1,5 mio. medlemmer.