Håndværkerbutikker fortsætter vækstrejsen i Jylland

Lemvigh-Müller investerer massivt i sine håndværkerbutikker og slår nu dørene op til den femte flagskibsbutik på to år, denne gang i Esbjerg, hvor der er et stort vækstpotentiale. Åbningsfesten tiltrak 4-500 gæster fra bl.a. installatør- og industrivirksomheder fra Esbjerg og omegn.
Åbningsfesten for Lemvigh-Müllers nye butik i Esbjerg var et tilløbsstykke. Der kom i omegnen af 4-500 besøgende fra bl.a. installatør- og industrivirksomheder i Esbjergområdet. Lemvigh-Müller står stærkt på el i Esbjerg og går nu også all in på vvs. Og interessen fra de lokale VVS'ere var overvældende.

”Vi investerer et tocifret millionbeløb i udviklingen af vores håndværkerbutikker og har de senere år rullet et nyt flagskibskoncept ud i Køge, Hillerød, Aarhus og Gladsaxe. Nu er turen kommet til Esbjerg, hvor vi har slået dørene op til en ny, stor butik, der skal supportere områdets travle håndværkere og boomende industri”, siger Peter von der Hude, salgsdirektør med ansvar for Lemvigh-Müllers butikker.

Står stærkt på el - går all in på VVS

Butikken i Esbjerg, der slog dørene op og holdt åbningsfest den 30. marts, er ny. Det er tilstedeværelsen i Esbjerg ikke. Lemvigh-Müller har i mere end 40 år solgt el-artikler til installatører på den jyske vestkyst. Den nye butik har udvidet sortimentet med 40 procent, så det tæller ca. 11.000 varenumre – og udvider samtidig med en ny kundegruppe, nemlig vvs-installatører:

”Vi står i forvejen stærkt på el i Esbjerg. Vi skal i fremtiden stå lige så stærkt på vvs og værktøj og tilbyder derfor fuldt sortiment indenfor både el, vvs og værktøj. Herudover har butikken også befæstelse, arbejdstøj og værnemidler på hylderne”, siger Peter von der Hude.

Store projekter på vej på Vestkysten

Lemvigh-Müller ser et stort, fremtidigt vækstpotentiale i Esbjerg:

”Med de mange store anlægs- og genetableringsprojekter, der er på vej i området, vil de lokale håndværks- og industrivirksomheder i endnu højere grad end i dag have brug for en forretningspartner, som kan støtte op om og levere alt, hvad der er brug for til service-, drifts- og vedligeholdsopgaverne”, siger Peter von der Hude.

Interessen for den nye butik var da også stor på åbningsdagen, hvor 4-500 gæster fra bl.a. installatør- og industrivirksomheder i Esbjerg og omegn kiggede forbi.

"Vi havde håbet på et godt fremmøde, men det har oversteget vores mest optimistiske forventninger, hvor mange håndværkere, vi har haft besøg af til åbningsfesten. Især interessen fra vores nye kunder - VVS’erne - har været helt overvældende. Mange kom i grupper af mester og svende sammen for at se butikken og vurdere sortimentet – og feedbacken var meget positiv,” siger Anders Schilling, der er chef for den nye butik.

Kunder sætter retning på vækstrejsen

Med investeringen i håndværkerbutikkerne ønsker Lemvigh-Müller at øge sin fysiske tilstedeværelse i landets større byer. Hovedfokus er på hovedstadsområdet, hvor byggeaktiviteten er størst, men der er også aktuelle planer for grossistens butikker i bl.a. Thisted.

”I år kommer vi til at udvide vores håndværkerbutik i Thisted, hvor vi har oplevet rigtig god vækst og siden 2018 har mere end fordoblet butikkens omsætning. Vi er forretningspartner for håndværkere i hele landet, og det er i høj grad også kundernes lokale opbakning, der er med til at bestemme retningen for vores butikkers vækstrejse”, siger Peter von der Hude.

Esbjergs borgmester var med til åbningen af Lemvigh-Müllers nye håndværkerbutik den 30. marts og mødte til håndværkertid kl. 6.30 for at klippe snoren til butikken. Fra venstre er det: Kenneth Christensen, salgschef, Lemvigh-Müller, borgmester Jesper Frost Rasmussen, Peter von der Hude, salgsdirektør med ansvar for Lemvigh-Müllers butikker og Mikkel Lohmann Davidsen, Senior Sales Director, Lemvigh-Müller
Mere end 50 leverandører indenfor el, vvs og værktøj deltog i åbningsfesten og viste produkter frem.
Esbjergs borgmester Jesper Frost Rasmussen (th) klippede snoren til den nye håndværkerbutik, som Anders Schilling (tv) er butikschef for.