Håndværkerbutik på Ørnevej kom flyvende fra start

Borgmester Jesper Frost Rasmussen mødte til håndværkertid og klippede snoren til Lemvigh-Müllers nye butik i Esbjerg, som 4-500 lokale håndværkere, vvs’ere og el-installatører var med til at fejre åbningen af.
Borgmester Jesper Frost Rasmussen (th) mødte til håndværkertid og klippede snoren til Lemvigh-Müllers nye butik i Esbjerg sammen med butikschef Anders Schilling (tv).

"Udviklingen går stærkt i Danmarks grønne EnergiMetropol. Esbjergs erhvervsliv trives, og både inden for bygge- og anlægsbranchen og når vi taler service, drift og vedligehold, er der fuld damp under kedlerne. Vi hilser nye virksomheder velkomne og glæder os, når det går godt for dem, der allerede er her. Jeg vil gerne ønske Lemvigh-Müller til lykke med deres nye, store butik på Ørnevej, som med deres udbud inden for el, vvs, arbejdstøj og værktøj er med til at støtte op om håndværkerbranchen i området og dermed understøtte den fortsatte vækst i Esbjerg Kommune”.

Sådan siger borgmester i Esbjerg Kommune, Jesper Frost Rasmussen, som var med til butiksåbningen den 30. marts. Han mødte op til håndværkertid kl. 6.30 for at klippe snoren, og resten af dagen var der fest for lokale el- og vvs-firmaer og industrivirksomheder.

Håndværker hotspot: Stort fremmøde

4-500 håndværkere var med til åbningsfesten. Lemvigh-Müller, der har solgt el-artikler i Esbjerg i mere end 40 år, er kendt blandt lokale el-installatører, og de faste kunder var mødt talstærkt op. Der var også en ny faggruppe blandt gæsterne. Butikken har nemlig udvidet sortimentet, så der ikke kun er el-artikler, men også vvs og værktøj på hylderne. Dét tiltrak mange vvs-installatører:

”Vi havde håbet på et godt fremmøde, men det har oversteget vores mest optimistiske forventninger, hvor mange håndværkere, vi har haft besøg af til åbningsfesten. Især interessen fra vores nye kunder - VVS’erne - har været helt overvældende. Mange kom i grupper af mester og svende sammen for at se butikken og vurdere sortimentet – og feedbacken var meget positiv,” siger Anders Schilling, butikschef hos Lemvigh-Müller i Esbjerg.

Butikken kan fungere som lager

Også kunderne gennem mange år ser positivt på håndværkerbutikkens udvidede sortiment. Claus Boel, der ejer installatørvirksomheden O&J gruppen, som også ligger på Ørnevej, har i mange år købt el-artikler hos Lemvigh-Müller og siger:

”Vi handler online og køber ikke til lager, men køber lige præcis de varer, opgaven kræver, og får dem leveret om natten. Så er mine medarbejdere ude hos kunden og klar til opgaven lige fra morgenstunden. Men i en servicevirksomhed kan der ske mange uforudsete ting i løbet af dagen, og der er det en hjælp, at Lemvigh-Müller har så bredt  et sortiment – lige på den anden side af vejen. Så kan vi jo hurtigt gå over og hente de stumper, vi mangler. På den måde kan butikken fungere som vores lager – især nu hvor sortimentet er udvidet”.

I løbet af åbningsdagen kiggede 4-500 fra installations- og industrivirksomheder i Esbjerg og omegn forbi. Der blev sat mere end 700 burgere til livs.
Claus Boel, der ejer installatørvirksomheden O&J gruppen, som også ligger på Ørnevej i Esbjerg, har i mange år handlet el-artikler hos Lemvigh-Müller.
Efter borgmester Jesper Frost Rasmussen havde klippet snoren til butikken, fik han en rundvisning - og en bid morgenmad.