Hands-on Live kommer til Kolding

Identitet, autoritet og en særlig ’superkraft’. Det får man med en erhvervsuddannelse i industrien, og det er også det budskab, der i fokus, når Hands-on Live besøger IBC Kolding torsdag d. 8. oktober.

En ny måde at vise hvad erhvervsuddannelser kan

Hands-on Live åbner dørene for et liveshow spækket med indslag. Showet bliver streamet fra kl. 12 på YouTube og Twitch, så det kan følges af uddannelsessøgende unge over hele landet. Dertil vil elever fra IBC Kolding være publikum ved selve showet.

Pressen inviteres til at deltage til arrangementer, som finder sted:

Torsdag den 8. okober 2020 kl. 12

IBC Kolding, Tvedvej 7, Kolding (indkørsel fra Skamlingvejen 32)

Af hensyn til grænsen  for forsamlinger, er det vigtigt at sende besked om deltagelse til skolen eller til Hands-on.

Showets vært, Nicholas Kaiser, som er kendt fra morgenradio på The Voice, tager publikum igennem forskellige indslag i løbet af showet, hvor publikum vil møde passionerede elever fra erhvervsskolen, som skal konkurrere i uddannelserne kontor og handel.

I showet er der også mulighed for at følge unge ambitiøse rollemodeller fra forskellige uddannelser og praktiksteder i industrien. Rollemodellerne fortæller i små videoer om netop deres erhvervsuddannelse, hvorfor den er spændende og hvilke muligheder den giver dem.

- Vi har valgt at lægge hus til Hands-on Live, fordi vi ser det som en god mulighed for at få synliggjort vores erhvervsuddannelser. Hands-on Live er et godt og nytænkende supplement til den vejledning og de aktiviteter vi i øvrigt tilbyder her på IBC Kolding, siger uddannelseschef Michael Lauridsen.

Støttet af Nordea-fonden

Bag Hands-on Live står DI, Dansk Metal, HK Privat, 3F og Teknisk Landsforbund. Projektet bliver desuden støttet af Nordea-fonden

- Der er tale om et nyt og banebrydende projekt, som vil italesætte og vise erhvervsuddannelserne på en helt anden måde, end eleverne og de voksne omkring dem både i skolen og hjemmet tidligere har set. Det bliver spændende følge hvordan Hands-ons anderledes tilgang og utraditionelle 'vejledning' virker og trænger igennem til de unge, siger direktør Henrik Lehman Andersen, Nordea-fonden.

Hands-on kan sende video og billeder for dagen efterfølgende.

Covid-19 og corona: I samarbejde med erhvervsskolerne indretter Hands-on sig efter de anbefalinger og krav, der udstedes af myndighederne for at sænke risikoen for smittespredning. Det betyder bl.a. at det ikke er alle steder, at Hands-on Live kan holdes for et publikum af elever fra grundskolen.

Michael Lauridsen
Uddannelseschef