Lemvigh-Müller A/S

Handelsvirksomhed henter morgendagens talenter fra universiteterne

I jagten på fremtidens talenter lancerer stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller et graduate-program rettet mod nyuddannede akademikere.

Der er historisk høj efterspørgsel på højtuddannet arbejdskraft, og danske virksomheder er i skarp konkurrence om talentmassen og fremtidens ledere. Det tager den 176-årige, danske stål- og teknikgrossist, Lemvigh-Müller nu konsekvensen af og lancerer et graduate-program for nyuddannede akademikere.

”Handelsbranchen har historisk ikke haft en stor andel af akademikere ansat, og det gælder også Lemvigh-Müller. Vi arbejder dog ligesom mange andre med at skabe diversitet i virksomheden, og i den forbindelse er vi overbeviste om, at vi gennem vores nye graduate-ordning kan skabe stor værdi for såvel os som de unge kandidater med en længerevarende uddannelse", siger Lemvigh-Müllers HR direktør, Mads Hay Pedersen.

Et arbejde med mening
Han fortæller, at nyuddannede kandidater i dag i høj grad søger mening i arbejdet, fleksibilitet og god ledelse, når de vælger hvilke virksomheder, de gerne vil søge ind hos.

”Det finder de hos os - oveni en skræddersyet karrierevej. Bæredygtighed vejer tungt i Lemvigh-Müllers forretningsstrategi, og vi er blandt de 25 % højest rangerende virksomheder i Danmark, når vi taler engagement og arbejdsglæde. Så jeg synes virkelig, at vi har en tiltrækkende og helstøbt pakke at tilbyde de nyuddannede akademikere”, fortsætter Mads Hay Pedersen.

Kan prøve kræfter med virkeligheden
Gennem graduate-programmet får kandidaterne en bred og varieret introduktion til Lemvigh-Müller. Herudover kan de få deres faglighed sat solidt i spil i forhold til virkelighedens problemstillinger fx som del af virksomhedens marketing, salgs- eller logistik-teams. Der er tale om generaliststillinger, så kandidaterne vil i høj grad selv kunne præge rejsen, og vælge hvor i virksomheden de lægger deres energi. Programmet er toårigt, og klæder kandidaterne på til på sigt at kunne varetage større tværorganisatoriske projekter eller ledelsesopgaver – i Lemvigh-Müller eller andre store organisationer.

Om programmet

• Det to-årige graduate-program er opdelt i tre otte-måneders turnusperioder i Lemvigh-Müllers forskellige afdelinger rundt om i Danmark – fx Marketing, IT, Salg, Logistik eller Finans
  • Hvilke tre afdelinger, der er relevante for den specifikke kandidat, vurderes i samarbejde med kandidaten på baggrund af vedkommendes faglige baggrund og virksomhedens aktuelle projekter og fokusområder
  • Hver graduate får tilknyttet en mentor fra Lemvigh-Müllers øverste ledelse, som rådgiver, sparrer og coacher den enkelte graduate
  • I løbet af de to år, vil den enkelte graduate desuden blive tilbudt udviklingskurser
  • Graduate-stillingen er lønnet i forhold til benchmark for graduate-programmer

Information om Lemvigh-Müller A/S

Lemvigh-Müller A/S
Stationsalleen 40
2730 Herlev

Som Danmarks største stål- og teknikgrossist sørger Lemvigh-Müller hver dag for, at varer fra tusindvis af producenter bliver samlet, pakket og leveret til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S

Flere pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S