Håndboldlandsholdene støtter Danmarks Indsamling

Lørdag den 29. januar samler hele Danmark ind i den gode sags tjeneste, og i år støtter Dansk Håndbold Forbund, de danske håndboldlandshold og Norlys også Danmarks Indsamling.

Hvis du har tunet ind på DR1 i den sidste uges tid, har du måske spottet en række nuværende og tidligere, danske landsholdsspillere i kampagnefilmen for årets Danmarks Indsamling.

De danske landshold og Dansk Håndbold Forbund støtter nemlig den årlige indsamling, der igen i år går til at hjælpe Coronakrisens børn. En støtte, der vækker begejstring hos Danmarks Indsamling:

- Landsholdene kan om nogen bringe Danmark sammen, og derfor er jeg særligt begejstret for, at Håndboldherrerne løber på banen med Danmarks Indsamling på trøjerne. Det kan være med til at skabe ekstra opmærksomhed om vores vigtige formål, når vi igen i år samler ind til Coronakrisens børn. Det er første gang nogensinde, at vi har samme tema for indsamlingen to år i træk, men konsekvenserne af Corona for børn i hele verden gør det desværre nødvendigt, siger Mulle Juul Korsholm, formand for Danmarks Indsamling.

Norlys donerer trøjesponsorat

Selvom selve indsamlingen først finder sted den 29. januar, bliver støtten allerede tydelig i morgen ved Håndboldherrernes landskamp. Herrelandsholdets hovedsponsor Norlys, har nemlig valgt at donere deres logoplads på spillernes trøjer til Danmarks Indsamling.

- Det primære mål med vores sponsorat er selvfølgelig eksponering, og det er noget helt særligt at se vores logo på brystet af Håndboldherrerne. Men det handler også i høj grad om at være en del af noget større og støtte op om fællesskabet, som er en helt fundamental del af ånden i Norlys, fortæller Per Hjuler, marketingdirektør i Norlys og tilføjer:

- Coronapandemien har sat verdens fattigste lande i en katastrofal situation, som især rammer børnene, og fællesskabet rækker i denne sammenhæng langt ud over landets grænser. Derfor afgiver vi meget gerne eksponeringen af vores logo i denne vigtige sags tjeneste.

Udover at være synlige på landsholdstrøjerne kommer Danmarks Indsamling også til at kunne spottes andre steder på banen. Dansk Håndbold Forbund har nemlig doneret gulvreklamer til Danmarks Indsamling.

Unikke landsholdstrøjer kan blive din

Det er altså en helt særlig trøje, som de danske spillere trækker over hovedet i morgen, når de møder Norge – og en eller flere af trøjerne kan faktisk blive din.

Efter kampen vil spillerne signere deres trøjer, og trøjerne vil blive sat på auktion. Her kan håndboldfans byde løs på trøjerne og dermed være med til at støtte indsamlingen, da al salget går ubeskåret til Danmarks Indsamling. Der kan bydes på trøjerne fra den 14. januar 2022 på lauritz.com.

Indsamlingen kan ses på DR1 lørdag den 29. januar 2022.

Om Danmarks Indsamling

Danmarks Indsamling støtter igen i år Coronakrisens børn. Med udviklingsprojekter i 12 lande, giver Danmarks Indsamling børnene nyt håb og nye muligheder på trods af Corona.

Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i februar 2007, har danskerne bidraget med mere end 1,3 milliard kroner. I 2021 samlede danskerne 120 millioner kroner ind.

Læs mere om Danmarks Indsamling her.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Norlys når mål om fiber til 50.000 andelshavere i 2021 – og sætter nyt ambitiøst mål på over 100.000 nye fiberadresser i 202211.1.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Energi- og teleselskabet Norlys nåede i 2021 en stor milepæl ved at give yderligere 50.000 andelshaveradresser adgang til fibernettet – et mål, der udgør et vigtigt skridt i ambitionen om at nå 1 million fiberadresser og sikre højhastighedsinternet til alle andelshavere inden udgangen af 2023. Samtidig annoncerer selskabet målet om at nå mere end 100.000 nye adresser med fiber i 2022 med en ny samarbejdsaftale, hvoraf langt størstedelen ligger i nye markeder.