Han løfter vægte, opgaver og kolleger til nye højder

Niklas Hwiid Poulsen har ikke kun været en talentfuld og ihærdig elektrikerlærling. Niklas har også vist ekstraordinært godt kollegaskab. Bl.a. ved at tage initiativ til et styrketræningshold, som har løftet det sociale sammenhold og bidraget til øget sundhed blandt kollegerne. Den kombination af kollegaskab og faglighed har udløst årets lærlingepris i DI Aalborg.

Og kombinationen af talent, faglig stolthed og et godt blik for kollegerne har endda banet vejen for en fastansættelse som sikringstekniker hos ACTAS A/S.

- Niklas er knivskarp. Han er lynhurtig til at lære nyt og til at omsætte det til praksis. Også når han er under pres. Han er stolt af sit håndværk og efterlader aldrig en opgave eller en kollega før arbejdet er helt færdigt, og kunden er tilfreds. Det mest imponerende er, hvordan han engagerer sig i sine kollegers trivsel. Niklas har været med til at løfte stemningen og sammenholdet i vores virksomhed. Vi er derfor glade for, at vi nu kan kalde ham for fastansat, siger adm. direktør Jørgen Kronborg, adm. direktør i ACTAS A/S.

ACTAS A/S er en sikringsvirksomhed, der leverer til både virksomheder og offentlige institutioner. Aalborgvirksomheden vækster og har i dag omkring 81 medarbejdere - herunder otte elektrikerlærlinge. Desuden starter yderligere tre lærlinge op efter sommerferien.

Der er brug for dygtige faglærte medarbejdede. Det gælder ikke kun elektrikere, men også industriteknikere, klejnsmede, plastmagere og en hel række andre fag. Derfor har virksomhederne brug for flere unge, der har mod på og lyst til at tage en erhvervsuddannelse. Men de unge har også brug for virksomheder, der har gode praktikpladser.

- Jeg håber, at ACTAS’ arbejde med lærlinge kan inspirere andre virksomheder til at oprette lærepladser. Det er ude på virksomhederne, at de unge finder ud af, hvordan faget fungerer i virkeligheden, og hvordan det er at være på arbejdsmarkedet. Og det er gennem jobbet, at de unge får de gode oplevelser, der kan inspirere deres venner og søskende til også at søge en erhvervsfaglig karrierevej, siger Peter Rindebæk, formand for DI Aalborg.

Årets lærlingepris er netop blevet overrakt ved DI Aalborgs årlige erhvervstræf i Musikkens Hus, Musikkens Pl. 1, 9000 Aalborg. Niklas Hwiid Poulsen fik sin lærlingepris overrakt af Peter Rindebæk, formand for DI Aalborg og borgmester i Aalborg Kommune, Thomas Kastrup-Larsen.

Fakta:
Niklas Hwiid Poulsen er 22 år gammel, han bor i Aalborg og er uddannet fra Frederiksberg TEC samt Aalborg Tech College.

For yderligere oplysninger – kontakt:
Konsulent i DI Aalborg, Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf.: 4015 8858
Pressekoordinator, Jeppe Bo Rasmussen, jebr@di.dk, tlf.: 3377 3785