Halvårsregnskab fra Coop Bank

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet.

Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder.

Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr.

Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år.

”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank.

Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber.

Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og telefon. Med et gratis betalingskort fra banken kan kunderne bl.a. få ekstra bonus ved køb i Coop-butikkerne. Banken er desuden, stort set, gebyrfri.

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm, 2020 2729

fakta Harrislee holder døgnåbent hele sommeren24.4.2019 06:45:00 CESTPressemeddelelse

Fra 1. maj kan man købe såvel dagligvarer som de klassiske grænsevarer døgnet rundt i fakta Harrislee, lige syd for den dansk-tyske grænse (ved Padborg). Dermed bliver det muligt for danskere altid at kunne proviantere uanset, hvornår de er på vej på ferie sydpå eller på vej hjem til Danmark. ”Vi ved, at der er mange af vores danske kunder, der gerne vil undgå at spekulere på, om de kan nå at købe deres dagligvarer – uanset om de er på vej til eller fra ferie,” siger salgsdirektør Per Boesen, fakta Tyskland. fakta Harrislee er den eneste af grænsehandelsbutikkerne, der holder døgnåbent fra 1. maj. Butikken adskiller sig fra andre butikker i området ved at have et stort udvalg af almindelige dagligvarer som frisk frugt & grønt, kød, samt grænsens største udvalg af økologiske varer – foruden de traditionelle grænsehandelsvarer. Normalt holder butikken åben for 7-22. Fra 1. maj vil der kun være lukket mellem lørdag midnat og søndag formiddag kl. 11 (det kræver tysk lov). Resten af ugen vi

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse