Halvårsregnskab fra Coop Bank

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet.

Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder.

Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr.

Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år.

”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank.

Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber.

Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og telefon. Med et gratis betalingskort fra banken kan kunderne bl.a. få ekstra bonus ved køb i Coop-butikkerne. Banken er desuden, stort set, gebyrfri.

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm, 2020 2729

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s