Hæder til dygtig kleinsmed fra Nordic Sugar

Kleinsmed Simon Spang Nielsen har leveret et særdeles flot arbejde under sin uddannelse hos Nordic Sugar i Nykøbing Falster. Og han har gennemført sit skoleophold med meget høje skriftlige karakterer. Derfor vinder han DI Lolland-Falsters Lærlingepris 2020.
John Brædder, borgmester Guldborgsund Kommune
Simon Spang Nielsen, prismodtager
Kim Frimann, formand DI Lolland-Falster
John Brædder, borgmester Guldborgsund Kommune Simon Spang Nielsen, prismodtager Kim Frimann, formand DI Lolland-Falster

- Simon har været en af de bedste elever nogensinde hos Nordic Sugar. Han leverer altid et flot og fejlfrit stykke arbejde. Under skoleopholdene har han præsteret flot og fået karakterer i den højeste ende af skalaen. Samtidig har han været en god kollega, som vi er rigtig glade for at have hos Nordic Sugar, siger Søren Laust Faurskov, Service Manager hos Nordic Sugar.

Inden Simon Spang Nielsen begyndte i lære som kleinsmed hos Nordic Sugar, havde han gennemført en HTX-uddannelse. Simon er blandt de dygtigste, og derfor har han to gange deltaget i DM i skills.

- Jeg er helt overbevist om, at Simon kan nå langt, hvis han vælger at fortsætte sin nuværende udvikling. Han har allerede vist, at han har mod og motivation på at uddanne sig og kombinere det boglige med det praktiske. Derfor var det også let for os at indstille Simon til denne pris, da han er et forbillede for andre, siger Søren Laust Faurskov.

DI Lolland-Falster uddeler hvert år en lærlingepris, som tilfalder en elev eller lærling, der har udmærket sig fagligt eller socialt hos den virksomhed, hvor han eller hun er i praktik.

- Når vi i DI Lolland-Falster uddeler en lærlingepris, er det for at anerkende de dygtige lærlinge og elever, som kan være til inspiration for andre. Vi har brug for dygtige unge med erhvervsuddannelse, da vi i de kommende år i endnu højere grad kommer til at mangle faglært arbejdskraft, siger Kim Frimann formand for DI Lolland-Falster.

Prisen blev uddelt på Nordic Sugar i Nykøbing Falster tirsdag den 8. december kl. 14. Borgmester i Guldborgsund Kommune John Brædder og formand for DI Lolland-Falster Kim Frimann overrakte prisen.

Kriterier for at kunne modtage DI Lolland-Falsters lærlingepris

Alle elever og lærlinge, der har færdiggjort - eller næsten færdiggjort - en erhvervsuddannelse på en DI-medlemsvirksomhed, kan komme i betragtning. Indstillingen kan f.eks. være begrundet i, at eleven eller lærlingen:

• Er flittig, hjælpsom, energisk, opfindsom, "en god kammerat"
  • Har ydet en særlig faglig indsats
  • Har ydet en særlig social indsats

Gode karakterer er en fordel, men ikke et krav.

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent Lars Magnus Lund Christensen tlf.: 4127 2838

John Brædder, borgmester Guldborgsund Kommune
Simon Spang Nielsen, prismodtager