Gyserhistorie til børnene

Forfatter Julie Clausen har skrevet en gyserhistorie om en søskendeflok, der efter forældrenes skilsmisse og indflytning hos morens nye kæreste kommer til at kæmpe med dæmoner.

Johan rejste sig igen og rystede på hovedet. Han følte sig lettet og fjollet. Det var bare et helt normalt skab. Men så var det, at han bemærkede lugten …Johans mor har fået en ny kæreste. Han hedder Samson, og han kan ikke lide børn. Og så har han et mystisk klædeskab inde i soveværelset, hvor Johan og hans søskende ikke må komme. Johans nye ven, Trey, siger, at Samson er en dæmon. Men Trey selv er heller ikke helt normal. For det er kun Johan, der kan se ham …

”Dæmoner” er en kort, letlæst gyser til børn fra ca. 10 år og op. Den følger de tre søskende, Johan, Katrine og Anders, hvis forældre lige er blevet skilt. Børnene flytter sammen med deres mor ind i hendes nye mands hus. Stedfaren viser sig dog ikke at være så rar som først antaget. Når moren ikke er der, skælder han ud, børnene må ikke larme og forstyrre, og de er forment adgang til soveværelset og det mystiske skab, der står derinde. I huset bor der desuden nogle børn, som kun de tre søskende kan se, og sammen beslutter de at tage kampen op mod den dæmoniske stedfar.

“Dæmoner” af Julie Clausen følger børnenes kamp mod dæmonerne. Men den handler også om børns reaktion på en skilsmisse, på forandringer, på forældre, som skændes, når de skal forestille at elske hinanden, og på stedforældre, som ’ikke er så gode til børn’.

Julie Clausen (f. 1992) er forfatter til flere bøger for børn og unge, senest ungdomsbogen “Fjeldgænger” og den letlæste “Kun mig” i serien #Ungletlæst. Andre mennesker gør hende nysgerrig og sætter gang i hendes tanker i en sådan grad, at der kommer spændende historier frem.

Titel: Dæmoner
Forfatter: Julie Clausen
Pris: 249,95 kr.

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.