Guldlærling vinder DI Vestsjællands Lærlingepris 2021

Et fantastisk menneske og en guldlærling. Så flotte superlativer bliver der brugt om vinderen af DI Vestsjællands Lærlingepris 2021 - Mathias Steen Sørensen.

På foto: Rolf Ejlertsen, afgående formand Steen Søgaard, Mathias Steen Sørensen og Nicklas Daugberg. Foto af: Sigrid Wilbeck Hansen.

Mathias Steen Sørensen er nyuddannet mekaniker hos Hansen Biler Slagelse A/S og på Mercantec i Viborg og har sagt ja til at fortsætte hos virksomheden. Og det er ikke uden grund.

21-årige Mathias Steen Sørensen har vist initiativ og engagement helt fra starten af sin læretid og imponeret både kolleger og ledelse gang på gang. Han har en imponerende evne til bevare overblikket selv i pressede situationer og klarer alle slags arbejdsopgaver til UG med kryds og slange.

-   Det er en fornøjelse at uddele lærlingeprisen til Mathias. Høj faglighed, en god kollega og masser af initiativ – det kendetegner en indstilling og nogle kompetencer, som i den grad er vigtige. Mathias er en rigtig god rollemodel for andre unge – og viser at den faglærte vej har masser af gods i sig, siger Steen Søgaard, medlem af bestyrelsen for DI Vestsjælland.

Også hos Hansen Biler Slagelse A/S er der lovprisninger fra indehaver Nicklas Daugberg.

-   Vi er meget heldige, at Mathias har været i lære hos os – og nu har sagt ja til at blive som mekaniker. At han i dag vinder DI Vestsjællands lærlingepris er yderst velfortjent, for han er en guldlærling på mange måder.

Mathias har konstant søgt ny viden, taget selvstudiehæfter med hjem for at blive klogere og har fra starten af sit lærlingeforløb formået at udfordre både sine kollegaer og sine værkførere fagligt. Mathias Steen Sørensen bestod da også svendeprøven med et 12 tal.

Kontakt: Konsulent, Sigrid Wilbeck Hansen, 6051 8420

DI Vestsjælland: Særdeles positivt at Holbæk Kommune fjerner afgift på virksomheder21.9.2021 15:59:38 CEST | Pressemeddelelse

Virksomhederne i Holbæk Kommune betaler hvert år en ekstra afgift for at drive virksomhed. Men alle partier i byrådet - med undtagelse af Enhedslisten - er nu blevet enige om, at dækningsafgiften, som er en ekstra skat på erhvervsejendomme, skal fjernes fra og med 2022. Det er en særdeles positiv beslutning, som forbedrer mulighederne for at drive virksomhed i kommunen, mener DI Vestsjælland.

Lokale virksomheder i Region Sjælland får regning på 73 millioner kroner1.7.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Holbæk, Roskilde, Greve og Næstved er de eneste kommuner i Region Sjælland, der stadig opkræver dækningsafgift. Det betyder, at virksomhederne i de fire kommuner tilsammen får en regning på 73,2 millioner kroner. En regning som virksomhederne på resten af Sjælland slipper for. Udfas dækningsafgiften, og lad os få et afgiftsfrit Sjælland, lyder opfordringen fra DI Vestsjælland og DI Roskilde/Køge Bugt.

Invitation til erhvervstræf i DI Vestsjælland17.5.2021 16:57:03 CEST | Presseinvitation

Journalister og fotografer er velkommen til at deltage i DI Vestsjællands erhvervstræf Torsdag 27. maj klokken 9-12 Erhvervstræffet finder sted på Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby. Det er også muligt at deltage virtuelt. Journalister og fotografer, som ønsker at deltage, skal tilmelde sig senest onsdag 26. maj til presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 2332 6829. I forbindelse med tilmeldingen skal man oplyse, om man deltager fysisk eller virtuelt. Fysisk deltagelse kræver et gyldigt coronapas. Program 9.00 Velkomst og åbning af erhvervstræffet Ved formand for DI Vestsjælland, Steen Søgaard 9.10 Fremtidens arbejdsmarked Direktør for DI Rådgivning, Kinga Szabo 9.35 Bizblok: Ny virksomhed i Vestsjælland (interview samtale og debat) Michael Juhler, Vice President HMO Operations, Chr. Hansen og Tore Gynther CEO og grundlægger, To Øl City 10.00 Vækst og udvikling i Vestsjælland Indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad 10.30 Pause 10.50 Uddeling af DI V