Guldlærling vinder DI Vestsjællands Lærlingepris 2021

Et fantastisk menneske og en guldlærling. Så flotte superlativer bliver der brugt om vinderen af DI Vestsjællands Lærlingepris 2021 - Mathias Steen Sørensen.

På foto: Rolf Ejlertsen, afgående formand Steen Søgaard, Mathias Steen Sørensen og Nicklas Daugberg. Foto af: Sigrid Wilbeck Hansen.

Mathias Steen Sørensen er nyuddannet mekaniker hos Hansen Biler Slagelse A/S og på Mercantec i Viborg og har sagt ja til at fortsætte hos virksomheden. Og det er ikke uden grund.

21-årige Mathias Steen Sørensen har vist initiativ og engagement helt fra starten af sin læretid og imponeret både kolleger og ledelse gang på gang. Han har en imponerende evne til bevare overblikket selv i pressede situationer og klarer alle slags arbejdsopgaver til UG med kryds og slange.

-   Det er en fornøjelse at uddele lærlingeprisen til Mathias. Høj faglighed, en god kollega og masser af initiativ – det kendetegner en indstilling og nogle kompetencer, som i den grad er vigtige. Mathias er en rigtig god rollemodel for andre unge – og viser at den faglærte vej har masser af gods i sig, siger Steen Søgaard, medlem af bestyrelsen for DI Vestsjælland.

Også hos Hansen Biler Slagelse A/S er der lovprisninger fra indehaver Nicklas Daugberg.

-   Vi er meget heldige, at Mathias har været i lære hos os – og nu har sagt ja til at blive som mekaniker. At han i dag vinder DI Vestsjællands lærlingepris er yderst velfortjent, for han er en guldlærling på mange måder.

Mathias har konstant søgt ny viden, taget selvstudiehæfter med hjem for at blive klogere og har fra starten af sit lærlingeforløb formået at udfordre både sine kollegaer og sine værkførere fagligt. Mathias Steen Sørensen bestod da også svendeprøven med et 12 tal.

Kontakt: Konsulent, Sigrid Wilbeck Hansen, 6051 8420

Invitation til erhvervstræf i DI Vestsjælland17.5.2021 16:57:03 CEST | Presseinvitation

Journalister og fotografer er velkommen til at deltage i DI Vestsjællands erhvervstræf Torsdag 27. maj klokken 9-12 Erhvervstræffet finder sted på Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby. Det er også muligt at deltage virtuelt. Journalister og fotografer, som ønsker at deltage, skal tilmelde sig senest onsdag 26. maj til presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 2332 6829. I forbindelse med tilmeldingen skal man oplyse, om man deltager fysisk eller virtuelt. Fysisk deltagelse kræver et gyldigt coronapas. Program 9.00 Velkomst og åbning af erhvervstræffet Ved formand for DI Vestsjælland, Steen Søgaard 9.10 Fremtidens arbejdsmarked Direktør for DI Rådgivning, Kinga Szabo 9.35 Bizblok: Ny virksomhed i Vestsjælland (interview samtale og debat) Michael Juhler, Vice President HMO Operations, Chr. Hansen og Tore Gynther CEO og grundlægger, To Øl City 10.00 Vækst og udvikling i Vestsjælland Indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad 10.30 Pause 10.50 Uddeling af DI V

Vestsjællands kommuners erhvervsklima er på det jævne – men Sorø viser vejen.30.11.2020 19:30:00 CET | Pressemeddelelse

De vestsjællandske kommuner ligger igen i år i den nedre halvdel i Danmarks største undersøgelse af forholdene for virksomhederne i landets kommuner, Dansk Industris undersøgelse Lokalt Erhvervsklima. Dog er kommunerne samlet blevet gode til at bruge private leverandører, og det offentlig-private samarbejde er meget vigtigt for erhvervslivet. Og så bryder Sorø Kommune billedet, og kommer som den eneste sjællandske kommune i år i top 10 med en flot 7. plads.

Rollemodel og ambassadør for fremtidens elektrikere vinder DI Vestsjællands lærlingepris 202013.8.2020 15:38:23 CEST | Pressemeddelelse