Gul Strøm A/S

Gul Strøm advarer fynboerne: Hold øje med gasregningen

Priserne på naturgas er i bund. Alligevel betaler mange fynboer stadig alt for meget. Der er penge at spare, hvis man giver naturgasregningen et eftersyn.
Prisudviklingen på naturgas

Fyringssæsonen står for døren. Det er ved at være tid til at tænde radiatorerne og måske spare lidt penge. Priserne på den nordiske gas-børs, Gaspoint Nordic, hvor alle de danske gasselskaber handler, er raslet ned over det sidste halvandet år. Februar 2015 kostede en kubikmeter over to kroner. Den pris er stort set halveret.

Det er der desværre mange fynboer, der ikke mærker noget til. De holder fast i deres sædvanlige leverandør. Derfor opfordrer Gul Strøm, der sælger el og gas til indkøbspriser til, at fynboerne giver deres regning et serviceeftersyn.

“Jeg kan sagtens forstå, at gaspriser ikke er det første, danskerne tænker på, når de vågner om morgenen. Ligesom strøm er det bare noget, der skal være der og fungere. Men på alle andre områder er det næsten en nationalsport at spare penge her i landet og her kræver besparelsen ikke andet end et par klik med en mus, siger Maiken Vistisen, der er Key Account Manager for Fyn i Gul Strøm

Gul Strøm blev etableret i 2013. Dengang solgte selskabet udelukkende strøm, som man købte den nordiske elbørs, El-Pool, og solgte videre til indkøbsprisen plus en månedlig handelsomkostning på bare 29 kr. Sidste år udvidede Gul Strøm forretningsområdet til også at omfatte salg af naturgas.

“Konceptet er fuldstændigt det samme. Både vores privat- og erhvervskunder køber gas til indkøbspriser - der lige nu er nærmest historisk lave - og betaler en månedlig handelsomkostning. For privatkunderne er omkostningen på 59 kr. Det er de penge, vi som selskab lever af. Vi har ingen skjulte gebyrer,” siger Maiken Vistisen.

Hvis man som forbruger er interesseret i at finde ud af, om man betaler for meget for sin gas, anbefaler Gul Strøm, at man f.eks benytter internetsiden gasprisguiden.dk  elpristavlen.dk, der er udviklet af energinet.dk

Yderligere information:
Knud L. Rasmussen, Kommunikationschef, Gul Strøm,