Grønt byggeri med støj- og røgfri mobil strømforsyning

Festool SYS Powerstation er det ultimative gear til alle steder, hvor du arbejder med elværktøj. Festools unikke Powerstation kan bruges inde som ude – en mobil stikkontakt med høj ydeevne – helt uden generator.
Foto akkrediteres Festool.

Festool er det ypperste indenfor el-værktøj. SYS Powerstation er bestemt ingen undtagelse. Den robuste lille kasse er stænksikker, kan lagre 1.500 watt-timer, har hele 3.680 watt varighedsydelse og en maksimal ydelse på op til 11.000 watt. Den leverer 220/240 volts strøm og har USB-udtag.

Så er der frihed til at gå i gang med arbejdet hvor som helst og når som helst – i et arbejdsmiljø helt uden støjgener og generatordunste. Og uden at trække ledninger.

Akku overalt

Med SYS Powerstation bliver hver eneste ledningsført maskine i praksis til en akku-maskine. Den mobile PowerStation er intuitiv at betjene, let at flytte rundt, og så er den stærk nok til at trække selv maskiner med et stort energibehov som f.eks. større save, slibere og støvsugere.

Festools danske produktchef Paw Mikkelsen siger:

”SYS Powerstation er et unikt produkt. Med det mobile energilager får hver enkelt håndværker mulighed for at arbejde fleksibelt med en stabil netspænding på 230 volt uanset, hvor arbejdet skal udføres.”

Grøn, mobil og kompakt

”Der er mange tiltag i gang for at gøre byggeri mere grønt og bæredygtigt. Her er det oplagt at erstatte en af de slemme forureningskilder – og dieselgeneratorer er ikke bare dårlige for miljøet, men også for lungerne og CO2-regnskabet,” siger Paw Mikkelsen og fortsætter:

”Omkostningen i timeløn ved at have folk til at gå og hænge ledninger op på byggepladser er betydelige. Derfor er jeg sikker på, at SYS Powerstation vil blive et standardprodukt på steder, hvor man ellers skulle trække ledninger i stor stil. Friheden og fleksibiliteten til bare at kunne gå i gang med det samme vil også være meget attraktivt for mange.”

Strøm som fra en stikkontakt

Festool SYS Powerstation leverer 230 volts strøm og kan lagre 1.500 watt-timer, hele 3.680 watt varighedsydelse og en maksimal ydelse på op til 11.000 watt. I praksis betyder det, at håndværkeren vil opleve SYS Powerstation lige så pålidelig som et stik i væggen:

Energien i en SYS Powerstation er nok til fx slibe et areal på 200 kvadratmeter med langhalssliberen Planex og have den indbyggede støvsuger tilsluttet, før genopladning er nødvendig.

Let, robust og betjeningsvenlig Powerstation

SYS Powerstation er kompakt, intuitiv at betjene, let at flytte rundt, og foruden et 230 volt stik har den USB-C tilslutning til hurtig opladning af bærbare enheder som tablets og smartphones. Vægten er 16 kg.

Den lille kasse lagrer 1.500 watt-timer, har hele 3.680 watt varighedsydelse og en maksimal ydelse på op til 11.000 watt. Den leverer 220/240 volts strøm og har USB-udtag. Den er stænkvandsbeskyttet (IP44).

Festool SYS Powerstation er med andre ord et robust svar på de flestes behov for strøm – ude som inde.

Den nye og mobile SYS Powerstation bidrager til et renere, mindre støjende og mere emissionsfrit arbejdsmiljø.

SYS Powerstation kan leases og forsikres

SYS Powerstation kan anskaffes med Festool FinansieringPLUS – så er den samtidig forsikret. Det sker via Leasingselskabet Grenkeleasing ApS, som håndterer samarbejdet med Festool om FinansieringPLUS.

Når du leaser dit Festool værktøj, er det finansieringsselskabet (Grenkeleasing Aps), som ejer værktøjet, og som efter indgåelse af aftale, overdrager brugsretten til din virksomhed. Minimumskøb af Festool værktøj for 3.500 kr. Din virksomhed skal have et CVR-nr. for at kunne benytte sig af Festool FinansieringPLUS-konceptet.

Tekniske data – SYS Powerstation

Nettilslutning  230V~ / 50Hz pure sine