Grenaa Sejlklub udvider med ny ungdomsjolle

Grenaa Sejlklub har de seneste år arbejdet på at genopbygge en ungdomsafdeling i foreningen. Det bærer nu frugt: Medlemstallet er stigende, og med en ny jolle fra lokale Sparekassen Kronjylland kan klubben nu tilbyde endnu flere ungdomsoplevelser.
Sejlklubbens nye Feva jolle kan sejles af to personer. Det åbner op for nye sejleroplevelser for de unge.

− Efter en målrettet indsats har vi stigende medlemstal i vores ungdomsafdeling, og vi har derfor spurgt Sparekassen Kronjylland, om den kunne hjælpe os med at udvide tilbuddet til de mange sejlsportsinteresserede unge, fortæller Bent Ingemann Hansen, der er kasserer i sejlklubben.

Det ønske har resulteret i en flot Feva jolle til 25.000 kroner fra Sparekassen Kronjyllands gavefond. Sparekassen overrakte jollen til klubben midt i oktober til årets sidste kapsejlads og standerstrygning, der rundede sæsonen af.

Uvurderlig opbakning giver nye ungdomsoplevelser

− En lokal opbakning som den, vi møder hos Sparekassen Kronjylland, er uvurderlig, og vi er meget taknemmelige. Sparekassen har gjort det muligt for os at få en Feva jolle, som særligt kan give de større børn nye udfordringer. Ungdomsmedlemmerne spænder fra cirka 10 til 17 år, og vores optimistjoller er en slags begynderjoller, der egner sig til indlæring op til et vist niveau. Feva jollen er derimod lidt større og sejles af to, og det giver nye udfordringer. Det betyder, at de lidt ældre ungdomssejlere kan prøve at sejle sammen to og to, og det udvikler samarbejdet og deres evner til vands. Med Feva jollen får de mulighed for både at være gast og skipper, ligesom der er mulighed for at sejle med flere sejl, forklarer Bent Ingemann Hansen.

I Sparekassen Kronjylland glæder man sig over at være med til at udvikle klubben og de unge medlemmer:

− Med Feva jollen ønsker Sparekassen Kronjylland at være med til at udvikle de unges interesse for sejlsporten og fastholde dem som medlemmer i klubben. Grenaa Sejlklub formår hvert år at tilbyde alle sine medlemmer et spændende program og et godt sammenhold, og det er noget, vi støtter op om. Vi ved nemlig, at et aktivt lokalt fritidsliv er vigtigt for de involverede familier, men også for hele området. Klubben er således et aktiv for hele byen og en vigtig del af det hyggelige havnemiljø, vi har i Grenaa, fortæller Søren Lund Worm, der er kunderådgiver i Sparekassens afdeling på Østergade i Grenaa.

Kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland i Grenaa: Søren Lund Worm på telefon 87 58 15 22.

Grenaa Sejlklub har fået en ny jolle af Sparekassen Kronjylland.